תקשורת ומדיה

משטרת ישראל בזעם על ערוץ 13: "פרסום כוזב, הפרת האתיקה העיתונאית"

דוברות המשטרה הוציאה הערב הודעה נזעמת כנגד העיתונאי יוסי אלי מחדשות 13, לאחר שטען ש"איבדה עניין ולא מסוגלת להתמודד עם פורעים יהודים" בירושלים. בהודעה נכתב כי "מצפים מהנהלת ערוץ 13 לערוך בדק בית ולפרסם הבהרה בנושא בעקבות הפרסום שכלל מידע כוזב"
מערכת ice |  4
חדשות 13 (צילום מסך רשת 13)
משטרת ישראל יוצאת בהודעה נזעמת כנגד ערוץ 13, ולא בפעם הראשונה. לטענת דוברות המשטרה, הערב (שני) שודרה במהדורה המרכזית של ערוץ 13 כתבה של העיתונאי יוסי אלי, בנושא מעשה תקיפה נגד בית עסק ברובע הארמני בירושלים, שבה נטען כי ״עד עכשיו לא הצליחה המשטרה לזהות את החשודים במעשים״, והוסיף ״מרגישים שהמשטרה איבדה עניין ולא מסוגלת או לא רוצה להתמודד עם הפורעים היהודים״.
במשטרה זועמים וטוענים כי "מדובר בדיווח שקרי תוך הפרה בוטה של האתיקה העיתונאית, שכן אם היה פונה לתגובה כמתבקש לפני שמעביר ביקורת, או היה רק טורח לקרוא הודעת דוברות של המשטרה שהופצה רק אתמול בנושא - היה הכתב חוסך את השקר הגס מציבור צופי הערוץ". 
בדוברות המשטרה הציגו הודעה שהופצה מטעם המשטרה לתקשורת אתמול (ראשון) בבוקר תחת הכותרת: "שוטרי מחוז ירושלים עצרו חשוד, בחשד שהתיז גז מדמיע בבית עסק בעיר העתיקה ירושלים. מעצרו הוארך בבימ״ש".
עוד המשיכו וטענו בדוברות המשטרה, כי "בניגוד לפרסום המעוות, הרי שאנו רואים בחומרה רבה מקרי אלימות ומעשי תקיפה נגד נוצרים ובכלל, ובפרט על רקע שנאה. בשנה האחרונה כולל בחודשים האחרונים עצרה המשטרה עשרות חשודים במעשים מעין אלו, כשחלק ניכר מהמעשים המשטרה חשפה בפעילות יזומה. החשוד שנעצר בעקבות ריסוס גז הפלפל לחנות, נעצר עוד באותו הערב זמן קצר לאחר המעשה וכאמור מעצרו הוארך בבימ״ש, זאת בניגוד מוחלט לפרסום של הכתב הערב בערוץ 13".
לסיום הדגישו במשטרה כי הם מצפים מהנהלת ערוץ 13 לערוך בדק בית ולפרסם הבהרה בנושא בעקבות הפרסום שכלל מידע כוזב, "ולהקפיד על האתיקה העיתונאית המחייבת בקשת תגובה לפני ביקורת".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    עיתונאי שהמציא סיפורים
    טוב יוסי אלי 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עלאק עיתונאי
    סגור
  • 3.
    יאלה לפטר את יוסי
    NRMG 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שיעבור לערוץ 12 ויעביר לשם את השטויות שלו
    סגור
  • 2.
    המשטרה צריכה להתאמץ יותר!!!!
    אנצי!!!! 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשמדברים עם המשטרה ומסבירים לה האקרים,היא מתעקשת שיתלוננו באתר או שיגשו לתחנה.שזה שיטה שהאקרים נוקטים, חוסמים את האתר של המשטרה לתלונות כדי שתצא מהבית להתלונן בתחנה על מנת לפרוץ לבית ולשדוד אותו ואת זה המשטרה בעידן המודרני לא מבינה איך האקרים פועלים!!!!
    סגור
  • 1.
    זו הרמה של 13 ובהתאם גם הרייטינג (ל"ת)
    אורי 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור