משפט

חדשות 12 חוטפים מהבן של בן גביר: "מצאו במה להתעסק"

שובאל בן גביר העלה סרטון בו אמר: "אני רוצה לאחל הרבה מזל טוב לערוץ 12 שאחרי 9 חודשי מלחמה סוף סוף מצאו משהו להתעסק בו, כל הכבוד לכם. בכל מקרה, אני רוצה להגיד תודה רבה לערוץ 12 היקרים שהם נתנו לי את הזכות להגיע לבית המשפט שאכן אמת דיברתי"
מערכת ice |  2
שובאל בן גביר (צילום shuvael_ben_gvir@ , Magma Images, פלאש 90/ יונתן זינדל)
אחרי שחדשות 12 והעיתונאי יוסי מזרחי שלחו אתמול מכתב התראה לשובאל בן גביר, בנו של השר לביטחון לאומי, בגין "פרסום דברי לשון הרע חמורים ושקריים". זאת בעקבות סרטון שפרסם בן גביר ברשתות החברתיות, בו כינה את מזרחי "מטרידן מיני" ו"מטריד נשים". כעת הוא מגיב ולועג לערוץ.
שובאל העלה סרטון בו אמר: "טוב אז אתמול יצאתי בשש בבוקר כדי להגיע לירפ"א ב (חלק מהמיונים לטיס), הגעתי למקום של הסימולטור והיו לי כמה דקות עד שהייתי צריך להכנס. אז גללתי רגע בטוויטר ולהפתעתי גיליתי את הדבר הבא ערוץ 12 שלחו לי מכתב התראה לתביעה על 200 אלף שקל, 100 אלף שקל לכל צד".
 
עוד המשיך: "אז אני רוצה לאחל הרבה מזל טוב לערוץ 12 שאחרי 9 חודשי מלחמה סוף סוף מצאו משהו להתעסק בו, כל הכבוד לכם. בכל מקרה, אני רוצה להגיד תודה רבה לערוץ 12 היקרים שהם נתנו לי את הזכות להגיע לבית המשפט שאכן אמת דיברתי"
כזכור, על פי הפרסום של מאקו, חדשות 12 ומזרחי דורשים פיצויים בסך 200 אלף שקלים, הסרת הסרטון ופרסום התנצלות, אלא שנראה שבצד השני בן גביר הצעיר לא ממש מפחד מהתביעה המדוברת.
הסרטון של בן גביר הגיע בתגובה לכתבת תחקיר של מזרחי, ששודרה בחדשות 12, אודות בנייה לא חוקית לכאורה של מפקד משטרת חדרה. בכתבה, מזרחי תיעד את סנ"צ עמית פולק ואשתו בבריכה שנבנתה לכאורה בשטח ציבורי. בן גביר טען בסרטונו כי מזרחי "פלש" לבריכה וצילם את אשת הקצין בבגד ים ללא הסכמתה.

במכתב ההתראה נכתב: "מדובר בפרסום שקרי ופוגעני מאין כמוהו, חסר כל בסיס. הפרסום הדיבתי הינו פרסום של לשון הרע כוזבת, חמורה ומשתלחת, שכל מטרתו פגיעה במר מזרחי ובחברת החדשות המעסיקה אותו. למותר לציין, כי מר מזרחי לא הטריד מינית את גב' שלומית פולק או אשה אחרת כלשהי".
בתגובה לאיום בתביעה, הצהיר שובאל בן גביר: "שמח שניתנה לי הזדמנות להוכיח בבית משפט את דבריי. אמת דיברתי". מקרה זה מדגים את המתח הגובר בין התקשורת לבין גורמים פוליטיים בישראל, ומעלה שאלות מורכבות לגבי גבולות חופש הביטוי, אתיקה עיתונאית, והשימוש ברשתות חברתיות להפצת מידע ודעות.
בעוד שחדשות 12 ומזרחי מתעקשים על הגנת שמם הטוב וכבודם המקצועי, בן גביר נראה נחוש להגן על עמדתו. התפתחות הפרשה צפויה להיות בעלת השלכות רחבות על השיח הציבורי בישראל ועל היחסים בין התקשורת לפוליטיקה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ויפתח האטון את פיו
    ישראלה 07/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני רואה שלמדת מהילד kaka שיושב במיאמי
    סגור
  • לכתוב את לא יודעת . כותבים " אתון" . (ל"ת)
    שלומית 07/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור