משפט

גוגל נתבעת ב-17.3 מיליארד דולר: דורסת את המתחרות בשוק הפרסום

גוגל ממשיכה להסתבך: תביעה נוספת מצטרפת לשורת התביעות עמה היא מתמודדת. החברה שנחשבת לפלטפורמת הפרסום המובילה בעולם נתבעת בסך 17.3 מיליארד דולר, בטענה שהיא מתנהלת באופן לא חוקי ומנצלת לרעה את הדומיננטיות שלה בשוק. כל הפרטים
מערכת ice |  1
גוגל (צילום shutterstock)
ענקית הטק אלפבית, חברת האם של גוגל, ממשיכה להסתבך. מערכת המשפט בבריטניה, אישרה תביעה חדשה שהוגשה נגד החברה בסך 13.6 מיליארד לירות שטרלינג, בגין ניצול לרעה של כוחה העצום בשוק הפרסום המקוון.
נכון להיום, גוגל נחשבת לפלטפורמת הפרסום בדיגיטל המובילה והגדולה ביותר בישראל ובעולם מפרסמים בכל רחבי העולם טענו שככול שהדומיננטיות של גוגל עולה ההכנסות שלהן יורדות. זוהי לא הפעם הראשונה שמוגשת נגד החברה תביעה בשל הדומיננטיות שלה בשוק הפרסום הדיגיטלי. לאחרונה, גוגל התייחסה להאשמות נציבות האיחוד שבהן נטען היא מעורבת הן בצד הקנייה והן בצד המכירה של שרשרת האספקה. והצהירה כי היא לא מקבלת אותן. 
התביעה הנוכחית, על פי פרסום של רשת התקשורת BBC, הוגשה בבריטניה על ידי Ad Tech Collective Action LLP, אשר טוענת שגוגל מתנהלת באופן לא תחרותי מה שגורם לאתרים רבים במדינה להפסיד כספים. גוגל מצידה הגיבה לטענות נגדה וטענה שהיא ספולטיבית, אך בית המשפט בחר את הצד של התובעת והוא אישר את התביעה.
​בבסיס התביעה נגד גוגל עומדת הטענה שהחברה מנצלת לרעה את הדומיננטיות הזו, ומצמצמת את ההכנסה שמקבלים אתרים. Ad Tech Collective Action טוענת שגוגל עסקה במה שמכונה "העדפה עצמית" ובמילים אחרות, לטענתם היא מקדמת את השירותים שלה מאשר את אלו של המתחרות שלה.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פרט חשוב!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה בנוסף לעניין משמעותי שהרבה מאוד עסקאות ופרטי אשראי נעשות ברשת,לכן גוגל שמודעת שאנחנו חיים בעידן של מידע והרבה פרטים אישיים נמצאים במחשב או בסלולארי,היא לא מתאמצת להגן על הלקוחות שלה והפרטים שלהם, כשהיא צריכה לפתח אנטי וירוס נגד האקרים!!!!!
    סגור