דיגיטל וטק

גוגל נחשפת שוב: הדלפה חדשה מעלה חשש לפגיעה בפרטיות

מאגר מידע פנימי שדלף חושף לכאורה שגוגל אספה מידע פרטי לאורך שנים. הדליפה, בין היתר, חושפת הקלטות קול של ילדים וגישה למידע רגיש ב-Waze. גוגל טוענת שהנושא טופל, אך המידע מעורר חשש לגבי שמירת פרטיות המשתמשים
רפאל בן זקרי | 
גוגל (צילום shutterstock)
לאחר הביקורות על התנהלותה, ענקית החיפוש גוגל שוב בכותרות, והפעם - מאגר מידע פנימי שלה שדלף לאחרונה מעלה חששות רציניים לגבי מחויבותה לפרטיות המשתמשים.
מאגר המידע שדלף, ומתפרש על פני השנים 2013-2018, חושף מגוון רחב של מקרים בהם נאסף ואוחסן מידע אישי במגוון אפליקציות ומוצרים של גוגל, ביניהם Waze, יוטיוב ו-AdWords.
גוגל אמנם טוענת ששקיפות היא ערך עליון עבורה, אך הדליפה הזו מציגה תמונה שונה לחלוטין. הדיווחים במאגר המידע, המדורגים לפי דחיפות, חושפים מקרים רבים של איסוף מידע שלא פורסמו לציבור. חלק מהמקרים כוללים מידע רגיש במיוחד, כמו הקלטות קול של ילדים דרך המיקרופון של Gboard ואיסוף מידע על לוחיות רישוי דרך Street View.
דוגמאות נוספות של איסוף המידע שנחשף כוללות פרטי תשלום של עובדים דרך תוכנת סוכנות הנסיעות Sabre, כתובות ונסיעות שבוצעו דרך תכונת שיתוף הנסיעות של Waze, וקובצי Docs שהפכו בטעות לציבוריים.
בתגובה לפרסום ההדלפה בידי 404 Media, גוגל טענה שהדיווחים התרחשו לפני למעלה משש שנים וטופלו. עם זאת, אישור החברה לגבי "היבטים מסוימים" של מאגר המידע מרמז על כך שייתכן שיש אמת בטענות.
זהו לא המקרה הראשון שבו גוגל נקלעת לביקורת סביב שיטות איסוף הנתונים שלה. הדלפה אחרונה של מסמכי ממשק ה-API של Google Search, שאף אושרה בידי ענקית החיפוש בעצמה, העלתה גם היא שאלות בנוגע לשקיפות של החברה בנוגע לפעילות החיפוש שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה