דיגיטל וטק

גוגל מסבירה למה מנוע החיפוש שלה הציע לשים דבק בפיצה

תוצאות חיפוש שהציעו לשים דבק בפיצה, או לקפוץ ממטוס ללא מצנח, עוררו סערה לאחר השקת פיצ'ר חיפוש חדש של גוגל. כעת בכירה בחברה מסבירה את התופעה ואת כוונות החברה להעלות את מהימנות התשובות
רפאל בן זקרי | 
גוגל (צילום unsplash)
לאחר שספגה ביקורות רבות נגד פיצ'ר החיפוש מבוסס הבינה המלאכותית החדש שהשיקה, גוגל מסבירה סוף סוף למה תוצאות החיפוש הציעו לאכול חצץ או לשים דבק בפיצה.
בפוסט שפרסמה ליז ריד, סגנית נשיא וראש תחום החיפוש בגוגל, היא הסבירה כי הסיבה לתשובות המוזרות של פיצ'ר ה-AI Overview היא "פערי מידע" או "חוסרים במידע איכותי". פערים אלו גרמו למנוע החיפוש להציג תוכן סאטירי או פוסטים מזיקים מפורומים שונים כתשובות לשאילתות רציניות. כך, למשל, אחת התשובות של הפיצ'ר החדש הצהירה שאין צורך במצנח עבור קפיצה ממטוס.
בתגובה לביקורות הרבות שהופנו כלפי החברה, גוגל כבר התחייבה לשפר את זיהוי השאילתות חסרות ההיגיון ולהגביל את התוצאות המכילות תוכן סאטירי או תוכן שנכתב בפורומים שונים. בנוסף, החברה התחייבה לשפר את תוצאות החיפוש עבור שאלות רפואיות כדי למנוע תקלות מסכנות חיים.
למרות שמשתמשים רבים קראו לגוגל לגנוז את הפיצ'ר החדש, לא נראה שהחברה מתכוונת לעשות זאת. במקום זאת, היא מתכננת להשקיע מאמצים רבים בשיפור ובייעול תוצאות החיפוש, במטרה להעלות את איכות ומהימנות התשובות שהוא מספק. ענקית החיפוש מתמודדת במקביל עם דליפה משמעותית של מסמכים המציגים אופני פעולה ומדיניות של מנוע החיפוש של גוגל, והחברה נאלצה לאשר את אמינות המסמכים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה