דיגיטל וטק

גוגל נחשפת? דלפו מסמכים עם פרטים רגישים על מנוע החיפוש שלה

מסמכים רגישים שדלפו ממערכת ה-API של Google Search חושפים מידע טכני רב אודות פעולות החיפוש של החברה, ומספקים תובנות חדשות בנוגע לאופן הפעולה של מנוע החיפוש
רפאל בן זקרי |  1
גוגל כרום (צילום shutterstock)
לאחר שהואשמה בתוצאות חיפוש לא מהימנות בפיצ'ר ה-AI החדש שלה, ענקית החיפוש גוגל נאלצת להתמודד עם משבר ניהול נזקים בעקבות דליפה דרמטית ממערכת החיפוש שלה, החושפת מידע רגיש המנוגד להצהרות קודמות של החברה בנוגע לכלי החיפוש המוביל בעולם.
בתחילת החודש, ראנד פישקין, מייסד שותף של אתר המחקר השיווקי SparkToro, קיבל באופן אנונימי אלפי מסמכים שדלפו ממערכת ה-API של Google Search, שחשפו מידע רגיש על פעולות מנוע החיפוש של החברה. בעוד שרוב המידע במסמכים הוא טכני מאוד, פישקין ומייק קינג, מייסד iPullRank, בדקו את המסמכים ומצאו שהם מכילים מידע חדש ומעניין שלא היה ידוע עד כה בנוגע לאלגוריתם החיפוש של החברה בכל מה שקשור לקידום אתרים (SEO).
מדובר בכמות עצומה של נתונים שייקח לא מעט זמן להבין את המשמעות וההשלכות שלהם. בין היתר,  כוללים הנתונים ניסוח המנוגד ישירות להצהרות קודמות של גוגל, כולל הכחשות בנוגע להתייחסות לתת-דומיינים בנפרד בדירוגי אתרים ועוד.
בשנים האחרונות חברות רבות מתמודדות עם גניבות נתונים רחבות היקף, גם כאן בישראל, במיוחד בחודשים האחרונים. בשנת 2022 הייתה זו פלטפורמת המדיה החברתית X (לשעבר טוויטר) שהתמודדה עם מתקפה שהשפיעה על 5.4 מיליון חשבונות משתמשים בפלטפורמה, וכעת זו גוגל שיהיה מעניין כיצד תגיב לדליפה המשמעותית.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מעניין!!!!
    אנצי!!!! 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישנם הרבה האקרים בעולם וכל 1 עושה נזקים בגלל כוונות אישיות שלו,אבל הרעיון של כל האקרים דומה:לעשות למערכות ולאנשים נזקים בכסף או במידע וגוגל לא עושה כלום בנושא.מה היה קורה אם גוגל הייתה משקיעה באנטי וירוס יעיל וחזק לכל מי שמשתמש באפליקציה הזאת?! הרי כסף לא חסר לגוגל והם פשוט עצלנים,אני מתערב עם כל 1 שיש לפחות האקר 1 בגוגל שגונב מידע,משנה תוצאות,גונב פרטי כרטיסי אשראי של עסקים ולקוחות וכו'!!!!
    סגור