שיווק ופרסום

גוגל מעל כולם: זה ההישג שרשמה בעקבות פרוץ המלחמה

מלחמת חרבות ברזל השפיעה רבות על החברה ועל השוק הפרסום בישראל. נתונים חדשים חושפים שגוגל, היא המרוויחה הגדולה כשמפרוץ המלחמה רשמה עלייה בנתח שלה בשוק הפרסום בישראל אשר עומד כעת על 45%. האם גוגל בדרך להשתלט על השוק הפרסום הדיגיטלי בישראל?

מערכת ice | 
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, shutterstock)
בשונה ממרבית המדינות בעולם המערבי, למרות ההתפתחות הטכנולוגית והשינויים בהרגלי צריכת התוכן הקהל הישראלי עדיין מעדיף את הטלוויזיה כשבשגרה הצופה הישראלי המומצע צופה לפחות בשתי תוכניות פריים טיים, כשלרוב מדובר במהדורת החדשות ובתכנית ריאלטי. מאז פרוץ המלחמה עובדה זו מורגשת עוד יותר. מנגד, מסתמן כי במקביל הטלויזיה גם נמצאת בתהליך איטי במסגרתו כוחה נחלש באופן הדרגתית. 
הסיבה המרכזית לכך תמונה בשינויים בהרגלי צריכת התוכן בקרב הדור הצעיר בעולם ובישראל. מחקרים מעידים על כך שבשונה ממה שהיה עד כה, בני הדור הצעיר, אינם מייחסים חשיבות לצפייה בשידור אלא, שמים דמים על צריכת תוכן לפי ביקוש במדיה הדיגיטלית.
תעשיית הפרסום והשיווק הבחינה במגמה הזו בשלב מוקדם וכיוצא מכך גם המפרסמים החלו לשים דגש גדול יותר לשיווק במדיה הדיגיטלית על פני המדיה המסורתית. כיוצא מכך, התקציב אשר מופנה לפרסום בדיגיטל "חתך" באופן משמעותי את תקציב הפרסום בטלוויזיה.
המרוויחות הגדולות מן המגמה הנוכחית הן גוגל ומטא, אשר מחזיקות ביחד בנתח של 67% מסך ההשקעות בשיווק ופרסום. שתי החברות מציעות למשווקים אפשרות לשווק תוכן פרסומי לקהל המשתמשים ואף לבצע התאמה שלו לקהל היעד.
כעת עולה כי המלחמה השפיעה רבות על תמונת המצב ועל פי נתונים שנאספו על ידי חברת בקרה (Bakara) ופורסמו לראשונה בדה מרקר, עולה כי גוגל היא השחקנית המשמעותית ביותר בשוק הפרסום בישראל כשהיא מחזיקה בנתח של 42%. יתרה מכך, על פי הנתונים עולה כי המלחמה דווקא תרמה לגוגל כשמפרוץ המלחמה הנתח שלה עלה ל-45%. 
מטא, מחזיקה בנתח מכובד של 25% מעוגת הפרסום בדיגיטל בישראל, אך השנה הדוחות שפורסמה רק לאחרונה העידו על כך שבשונה מגוגל היא רשמה ירידה בתקציבי הפרסום. שחקנית נוספת שהושפעה מן המלחמה היא טיקטוק שרשמה ברבעון האחרון התרסקות דרסטית של 70% בתקציבי הפרסום.
כאמור במהלך שנת 2023, הפרסום בדיגיטל חווה שתי תקופות מרכזיות. כשהראשונה הייתה במהלך ינואר־ספטמבר שבו נרשמה צמיחה גבוה 9% והתקופה השנייה חלה בחודשים אוקטובר־דצמבר, שבה, בשל פרוץ המלחמה, נרשמה ירידה של 37% בהיקף ההשקעה של המפרסמים בדיגיטל. על כן, ניתן להגיד כי מפרוץ המלחמה רק עשתה לגוגל טוב כשהיא סייעה לגידול בכוחה בשוק הפרסום בישראל ונותר לתהות האם המגמה תימשך גם אחרי סיום המלחמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה