דיגיטל וטק

גוגל ומטא מתאחדות נגד האיחוד האירופי? זה הארגון החדש שהקימו

גוגל, מטא, קוואלקום וענקיות טכנולוגיה נוספות, התאגדו יחדיו והקימו את "קואליציית האקו-סיסטם הדיגיטלי הפתוח". על הדף, אין ספק כי מדובר בארגון עם כוונות לטובות, אבל למעשה הענקיות פשוט הבינו שאם הן יתאגדו כוחן מול האיחוד האירופי, יהיה חזק יותר 
מערכת ice | 
גוגל ומטא נגד האיחוד האירופי (צילום shutterstock, freepik)
במרץ הקרוב, האיחוד האירופי, עומד להכניס את 'אמנת השווקים הדיגיטליים' אשר שואפת לגרום לאתרים אשר מחזיקים במידע רב על המשתמשים לשתף את המידע בין אחת לשנייה. בין החברות שכלולות במהלך החדש ניתן למצוא את גוגל ומטא, אך הן לא נשארו חייבות ויצאו במהלך נגדי.
גוגל, מטא קוואלקום וענקיות טכנולוגיה נוספות, הקימו את CODE, ועל פי הצהרת החברות, מטרתו של הארגון החדש הינה: "לעבוד עם אקדמאים ומחוקקים תוך אספקת מידע שיעזור ליישם את החוקים הטובים ביותר שיתרמו לסביבה דיגיטלית פתוחה". אין ספק כי היוזמה הנ"ל נשמעת מבטיחה, אבל למעשה כל חברה שואפת לדאוג לעצמה לקראת התקנות החדשות שיכנסו במרץ.
כאמור מטרתו של האמנה החדשה שהאיחוד יכניס במרץ הינה לגרום לאתרים, שלפי האיחוד האירופי, משמשים כ"שומרי סף" של מידע גדול מאוד על המשתמשים, לשתף את המידע בין אחד לשני וליצור סוג של אקו-סיסטם דיגיטלי רחב בו כל האתרים יהיו בעצם חלק מאותה זירה דיגיטלית.
כמו כן, האיחוד גם ידאג להטיל קנסות כבדים על כל חברה אשר תחליט להפר את האמנה החדשה ומסתמן כי הקנסות עלולים להגיע עד ל-20% מהכנסות השנתיות של החברה. עבור ענקיות טכנולוגיה כמו גוגל ומטא, המהלך החדש אין כי המהלך החדש מהווה חדשות רעות עבורן, זאת משום שמקור ההכנסה העיקרי של שתי החברות הוא המידע האישי של המשתמשים שלהן אותו הן מוכרות לחברות פרסום שונות בכדי שאלו יוכלו לשווק באופן ממוקד ויעיל יותר.
כמובן שמטא הייתה שמחה לקבל את הנתונים שגוגל מחזיקה, ולהפך, אבל שתי החברות מעדיפות לשמור את המידע שלהן לעצמן ולהמשיך להתפתח בתוך הבית בשביל להבין איך לאסוף עוד מידע.
אם אתה לא יכול לנצח אותם, תצטרף אליהם ולמרות שהן לא יגידו את כל זה, יצירת הקואליציה החדשה היא מהלך על גבול המשעשע שנועד לנסות להסיט את הזרקור מכוונותיהן האמיתיות ולהסתיר אותו במסך עשן של "שיתוף פעולה לטובת הכלל". CODE, הולכת לעבוד אל מול הרגולטורים באיחוד על מנת בסופו של דבר לקדם חקיקה שתהיה נוחה לחברות עצמן מה שמעיד על שינוי תפיסתי בקרב החברות הגדולות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה