בריאות

טלטלה במשרד הבריאות: רגולטור בתי החולים עשוי להיות מודח

חשב משרד הבריאות חסן איסמעיל והמנכ"ל משה בר סימן טוב הורו להפסיק את הזרמת הכסף לשיבא ולהביא לסיום העסקת העוזרת אישית וארבעה עובדים נוספים במטה, כשהם עצמם יטענו לפיטורים לא כחוק, כמו גם הדחתו של דוד דגן כרגולטור בתי החולים
מערכת ice | 
בית החולים שיבא תל השומר (צילום פלאש 90/ עומר פיכמן)
בלגן גדול במערכת הבריאות בישראל. בהמשך לפרשה הקשה על העסקת עובדי מטה בחטיבת בתי החולים הממשלתיים מצד תאגידי הבריאות מי שבעצם מפקחים עליהם, וב"כלכליסט" פורסם כי הדבר עשוי להביא לסוף כהונתו של ד"ר דוד דגן כרגולטור בתי החולים.
עתה, חשב משרד הבריאות חסן איסמעיל והמנכ"ל משה בר סימן טוב הורו להפסיק את הזרמת הכסף לשיבא ולהביא לסיום העסקת העוזרת אישית וארבעה עובדים נוספים במטה, כשהם עצמם יטענו לפיטורים לא כחוק. 

בכלכליסט גם פורסם כי שני בכירים התפטרו על רקע מחלוקת עם דגן ובהם סמנכ"ל החטיבה ומנהלת האסטרטגיה. שלושה בכירים נוספים גם הודיעו על כוונתם לעזוב את התפקיד. בינתיים בהנהלת המשרד החלו בהליך הדחת דגן בגין ההעסקה הפיקטיבית של העוזרת ושל עובדים נוספים.
במשרד האוצר תקפו: "היה שם שיפוי. כלומר, משרד הבריאות ידע ושילם לשיבא עבור העסקה הזו כאשר גם הסכומים הם בלתי מתקבלים על הדעת. משרד הבריאות כשל כשומר סף ואפשר את הדבר הזה לקרות. כמו בצבא, גם בשאר המגזר הציבורי יש מה שנקרא 'פקודה בלתי חוקית בעליל', וזו דוגמה לכך. חוסר האמון במערכת הזו כעת מוחלט", מסביר בכיר באוצר, שמפרט: "מערכת הבריאות הציבורית, אף שהיא ציבורית, היא מאוד תחרותית. אם שאר בתי החולים יתחילו גם הם לעשות מה שנראה להם, אז נאבד את השליטה לגמרי על מה שקורה שם. בנוסף, ישנם בתי חולים כמו הדסה ושערי צדק שאינם ממשלתיים שמפוקחים באופן הדוק. מה הם אמורים להסיק? יש לאירוע הזה השלכות מרחיקות לכת. בסוף מי שמשלם את המחיר הוא האזרח הקטן".
מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "בהמשך לפניית חטיבת בתי החולים להעסקת עובדים דרך תאגיד הבריאות עבור החטיבה, הועסקו שלושה עובדים על פי הנחיות החטיבה ובידיעת הגורמים אשר אחראים על ההתחשבנות בסעיף זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה