בריאות

משרד הבריאות מזהיר: זו המגפה המדבקת שחזרה, איך ניתן להתגונן?

ע"פ נתוני משרד הבריאות, חלה בשנה האחרונה עלייה של אלפי אחוזים במגפת השעלת, אשר עלולה להוביל לדלקת ריאות, התייבשות ואף מוות. "נערכים למערכה חורפית במיוחד", אמר מנכ"ל המוס"ל. מה ניתן לעשות בשביל לצמצם את ההידבקות במקומות סגורים
מערכת ice | 
משרד הבריאות
על פי נתונים של משרד הבריאות אשר פורסמו לאחרונה וסיכמו את שנת 2023, חלה קפיצה של כמעט 7,000% במספר המקרים המדווחים בשעלת, כשמספר כפול לפחות נדבק ושאינו מדווח או שאינו יודע כלל על דבר מחלתו וממשיך להדביק אחרים. כמו כן, עד ה-18 בנובמבר 2023 נספרו בישראל 1235 מקרי שעלת, לעומת 19 מקרים בלבד בכל 2022.
הסכנות של מגפת השעלת, תלויות בחומרת המחלה ובמצבו של החולה. תינוקות רכים וקשישים נמצאים בסיכון ללקות במחלה קשה שמצריכה אשפוז. כ־50% מהתינוקות בני פחות משנה שחולים בשעלת נזקקים לאשפוז. כמו כן, זיהומים אלו עשויים להשפיע גם על מעסיקים ועובדים רבים שעלולים להידבק במהלך השהות במקומות סגורים לאורך זמן. נשאלת השאלה – מה ניתן לעשות בשביל למזער את הסיכון לזיהומים אלו במקום העבודה שלכם?
ראשית, הובילו לצמצום המגע הבין-אישי בין העובדים כמה שאפשר, על ידי פגישות זום. דבר נוסף אשר ניתן לעשות הוא לבצע בקרה על איכות האוויר במקום העבודה ולוודא כי ישנה תחלופת אוויר קבועה במקום העבודה. כמו כן, יש להקפיד על התקנת מספר מספק של עמדות לשטיפת ידיים עם סבון ומים זורמים.  
מנכ"ל המוס"ל, ד"ר מיקי וינקלר סיכם: "אנו נערכים למערכה חורפית במיוחד השנה בישראל וחשוב שהמעסיקים ייערכו בהתאם בכדי לצמצם כמה שניתן את קצב ההידבקות בשעלת. אני ממזמין את המעסיקים להתייעץ עם מדריכי המוס"ל בהתמודדתם נגד מגפת השעלת. על ידי יישום אמצעי זהירות ומניעה מעסיקים יכולים להבטיח את בריאות ובטיחות עובדיהם ולהפחית את השפעת המחלות על פעילות עסקיהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה