בריאות

מדאיג: עלייה חדה בשימוש של הישראלים בחומרים ממכרים מאז ה-7.10

עיתון ישראל היום חושף את תוצאות הסקר שערך המרכז הישראלי להתמכרויות לאחר טבח ה-7.10, ממנו עולה כי חלה עלייה חדה ומדאיגה בשימוש של הישראלים בחומרים ממכרים
מערכת ice | 
שימוש בחומרים ממכרים-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
המרכז הישראלי להתמכרויות ערך סקר לאחר טבח ה-7.10, ממנו עולות תוצאות מדאיגות ביותר: קיימת עלייה חדה בשימוש של הישראלים בחומרים ממכרים. סקר זה נערך בקרב 1,000 אנשים המהווים מדגם מייצג בקרב האוכלוסייה היהודית. "ישראל היום" פרסמו את תוצאות הסקר ומהם ניתן לראות כי חמישית מכל ישראלי, כמעט מיליון איש העלו את היקף השימוש בחומרים ממכרים.
עוד עולה מהסקר שרוב העלייה נוגעת בשימוש תרופות הרגעה ושינה, לאלכוהול, קנאביס ומשככי כאבים. אולם הזינוק החד ביותר נרשם דווקא בקרב תרופות ההרגעה והשינה. 45% מהנשאלים העידו על עצמם כי השתמשו בתרופות הרגעה ושינה במהלך חייהם ודיווחו כי העלו את היקף השימוש מאז פרוץ המלחמה, כאשר 1.9% מהם, כמעט 94 אלף איש החלו להשתמש בהן בעקבות הטבח.
בנוסף לכך גם אנשים שנחשפו ישירות לטראומה והיו בזירות או נחשפו אליהם בצורה ישירה הייתה רוב העלייה בשימוש החומרים הממכרים. עלייה בשימוש בחומרים האסורים איינה ייחודית רק לאנשים עם רקע נפשי. חצי מהאנשים במדינה שנחשפו לזוועות דיווחו על עלייה בשימוש בחומרים הממכרים, כאשר האלכוהול מוביל עם (11.7%) אחריו כדורי הרגעה/שינה עם (5.8%) קנאביס(3.9%) ומשככי כאבים (2.1%).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה