בריאות

הסוף לטרטור חולי הסרטן: השינוי שיקל על הליך הטיפול

שיתוף פעולה ייחודי בין שיבא למאוחדת, יאפשר לרופאים האונקולוגים להתעדכן מראש בתוצאות בדיקות הדם של מטופלי כימותרפיה ולחסוך מהמטופלים הגעה מיותרת לבית החולים במידה והתוצאות לא מאפשרות להם לעבור את הטיפול
מערכת ice | 
סרטן-אילוסטרציה (צילום unsplash)
בדיקות דם הם תנאי מקדים לביצוע טיפולי כימותרפיה ומאפשרות לדעת שמצבו הרפואי של המטופל מאפשר לו לעבור את הטיפול בבטחה, אבל במקרים רבים המטופל היה מגלה שהוא יאלץ לדחות את הטיפול רק אחרי שכבר הגיע למחלקה האונקולוגית.
ד"ר שירה פלדר, אונקולוגית במרכז לרפואת הסרטן בשיבא שמה לעצמה למטרה לקדם את החדשנות במרכז, והחליטה להרים את הכפפה ולייצר תשתית שתאפשר למערכות של שיבא לפעול בסנכרון מלא עם המערכות של קופ''ח מאוחדת, ולחסוך למטופלים טרטור מיותר לבית החולים.
על כן, שיתוף המידע בין המערכות מתאפשר באמצעות FHIR, שמהווה תקן תקשורת בינלאומי חדש שמאפשר תקשורת רציפה, פשוטה ובטוחה בין ארגוני בריאות שונים בארץ ובעולם.
ד"ר נעמה הלפרן, מנהלת אשפוז יום אונקולוגי במרכז לרפואת הסרטן בשיבא אמרה כי: "המטופל מפנה יום שלם לטובת הטיפול, עושה את הדרך הארוכה לבית החולים, במקרים רבים גם מביא אתו בן משפחה או חבר שילוו אותו במהלך הטיפול, ורק אחרי כל זה מגלה שהוא לא יוכל לעבור את הטיפול באותו היום, כי תוצאות בדיקות הדם שלו לא תקינות",  "בתור מי שאחראית על למעלה מ- 150 טיפולים אונקולוגים ביום, המצב הזה היה מאוד מתסכל - הן עבור המטופלים, שחוזרים הביתה מאוכזבים ועם תחושה של בזבוז זמן, והן עבור המערכת עצמה, שיכולה לפנות תורים למטופלים אונקולוגיים נוספים".
ד"ר הלפרן, ממשיכה ומסבירה: "המערך האונקולוגי שולח מדי יום למאוחדת את רשימת חברי הקופה שאמורים לעבור טיפולים כימותרפיים בימים הקרובים, ואת הבדיקות המדויקות שהם צריכים לעבור, ובמקביל מייצר הפניות אוטומטיות לבדיקות, שולח זימון אוטומטי למטופל לבדיקת מעבדה וגם מעדכן את רופא המשפחה שלו, המטופלים מבצעים את בדיקות המעבדה במרפאה שקרובה למקום המגורים שלהם, התוצאה נשלחת אוטומטית לבית החולים והצוות הרפואי מעדכן את המטופל אם הוא יכול לקבל את הטיפול שנקבע לו, או שעליו להמתין ולחזור על הבדיקה".
אלון יפה, סגן מנהל אגף מערכות מידע במאוחדת, אמר כי: "חשוב לזכור שמדובר באנשים שמתמודדים עם מחלה לא פשוטה, ואם אנחנו יכולים לתכנן מערכת שתקל עליהם את ההתמודדות זו חובתנו. זה אולי נשמע פשוט, ברור מאליו, ובמידה מסוימת: איך לא חשבו על זה קודם?, אבל בפועל לכל ארגון בריאות בישראל יש מערכת ניהול מידע משל עצמו, מה שהופך את משימת התיאום בין המערכות למורכבת במיוחד. מעבר לכך, אנחנו מצליחים לחסוך מהמטופל האונקולוגי את ההתעסקות בטפסים ובביורוקרטיה, כי הכל מופק באופן אוטומטי".
עדי רול, שמובילה את קהילת FHIR-IL, מספרת: "FHIR מאפשר ליעל את מערכת הבריאות ואת התקשורת בין הגופים השונים בו, מהווה מנוע משמעותי לעידוד חדשנות במערכת הבריאות, ומעבר לכל – מהווה שלב מפתח במהפכה שמוביל משרד הבריאות: זרימה טובה יותר של מידע במערכת שתאפשר לשים את המטופל במרכז ולהעביר את הידע והשליטה על המידע שלהם לידיים שלהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה