בריאות

המסעדה האהובה בתל־אביב בצרות: חשש להרעלת מזון שפגעה בלקוחות

שתי נשים בהיריון מאושפזות באיכילוב לאחר שאכלו במסעדה טומפולופמפו של השף אבי קונפורטי ועוד שתיים נמצאות באשפוז בית. כמו כן, עוד אנשים התלוננו על כאבי בטן הקאות ושלשולים, משרד הבריאות: "גורמי המקצוע פתחו בחקירה אפידמיולוגית לבירור פרטי האירוע על מנת לבדוק קשר בין המקרים"
מערכת ice | 
מסעדה (צילום pexels)
בילוי השבת במסעדה האהובה הסתיים בצורה הכי גרועה שיש. על פי פרסום ראשון של כתבת התיירות והבריאות של חדשות 12, יולן כהן, חשד להרעלת מזון במסעדת יוקרה בתל־אביב.
על פי הפרסום, שתי נשים בהיריון מאושפזות באיכילוב לאחר שאכלו במסעדה טומפולופמפו של השף אבי קונפורטי ועוד שתיים נמצאות באשפוז בית. כמו כן, עוד אנשים התלוננו על כאבי בטן הקאות ושלשולים.

ממשרד הבריאות נמסר: "ללשכת הבריאות של מחוז תל־אביב של משרד הבריאות הגיע לפורטל המזון ביום שישי דיווח על תחלואת מעיים של תשעה אנשים לאחר שאכלו במסעדת טופולופומפו. גורמי המקצוע פתחו בחקירה אפידמיולוגית לבירור פרטי האירוע על מנת לבדוק קשר בין המקרים. שתי נשים הרות מאושפזות בבית החולים איכילוב לאחר שאכלו במסעדה".
רק לאחרונה התרחש עוד אירוע הרעלת מזון במרכז. שמונה ילדי גן, כבני חמש, הובאו למוקד 'טרם' רפואה דחופה בפתח תקווה בחשד שלקו בהרעלת מזון. ד"ר ג'אד עוויסאת, רופא במוקד, אמר כי הילדים הגיעו למוקד כשהם סובלים משלשולים והקאות.
לאחר שקיבלו טיפול במוקד, חלקם שוחררו לבתיהם וחלקם נותרו בהשגחה. מתשאול ראשוני עולה שמדובר בילדי גן פרטי שחשו ברע זמן קצר לאחר ארוחת צהריים שבושלה בגן וכי מדובר בחשד להרעלת מזון ממקור שטרם התברר.
 
אחרי חקירה של משרד הבריאות הנושא עולה כי 16 ילדים מאשכול גנים בפתח תקווה חוו תסמינים הכוללים הקאות, ובחלק מהמקרים גם שלשולים וחום. הילדים הגיעו למלר"ד בית החולים שניידר וחלקם למרפאת 'טרם'. מצבם של כלל הילדים טוב, ומרביתם שוחררו לביתם לאחר טיפול ראשוני. חמש נשות צוות העובדות בגן לא פיתחו סימני מחלה. מדובר באשכול הכולל ארבעה גנים שבהם בסה"כ מתחנכים 60 תינוקות ופעוטות בני מספר חודשים ועד ארבע שנים. 
מבדיקה ראשונית שערך אתמול מחוז מרכז של משרד הבריאות עולה שמקור התחלואה הוא ככל הנראה מזון שהוגש בגן. המחוז מממשיך לנהל את החקירה האפידימיולגית בשיתוף ההורים וצוות הגננות. היום צפויה בקרה של המחלקה לבריאות הסביבה של משרד הבריאות בגנים, ולפי הצורך ילקחו דגימות מזון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה