דיגיטל וטק

אזהרה חמורה: שעונים חכמים ומכשירי כושר לבישים עלולים לגרום לזה

מחקר חדש מזהיר: שעונים חכמים ומכשירי כושר לבישים, כמו Fitbit או Apple Watch, עלולים לעורר התקף לב בחולים פגיעים ולהפריע למכשירים רפואיים כמו קוצבי לב
מערכת ice | 
Apple Watch (צילום fancycrave1 / Pixabay)
חוקרים מאוניברסיטת יוטה טוענים במחקר חדש ששעונים חכמים ומכשירי כושר לבישים, כמו Fitbit או Apple Watch, עלולים לעורר התקף לב בחולים פגיעים ולהפריע למכשירים רפואיים כמו קוצבי לב.
"המחקר הזה מעלה דגל אדום", אומר המחבר הראשי ד"ר בנג'מין סאנצ'ז טרונס, מהנדס מחשבים באוניברסיטת יוטה, "ביצענו את המחקר הזה בסימולציות ובבדיקות משטחים בהתאם להנחיות המקובלות של מינהל המזון והתרופות, והגאדג'טים האלה מפריעים לתפקוד הנכון של ה-CIEDs שבדקנו. תוצאות אלו מחייבות מחקרים קליניים עתידיים להעריך את התרגום של הממצאים שלנו למטופלים הלובשים CIED ומשתמשים במכשירים לבישים אלה".
הצוות כלל גם שתלי דפיברילטור קרדיווברטר (ICD) וטיפול בסינכרון מחדש של הלב (CRT) בניתוח שלהם. שעוני הייטק שמתעדים רמות פעילות גופנית עבור המודעים לבריאות עלולים להיות מסוכנים עבור קבוצה קטנה של אנשים, מסכם הצוות. קבוצת מכשירים זו כוללת גם מאזניים חכמים בבית וטבעות חכמות המשתמשות בטכניקת חישה הנקראת ביולוגית.
המכשירים הללו פולטים זרם חשמל קטן מאוד, בלתי מורגש, הנמדד במיקרואמפר לתוך הגוף. התגובה נמדדת על ידי קביעת שריר השלד או מסת השומן של האדם, רמת הלחץ או סימנים חיוניים כמו קצב נשימה. החוקרים העריכו את תפקודם של מכשירי CRT תוך הפעלת אותו זרם חשמלי.
הצוות אומר שהתוצאות שלהם חלות על שעונים חכמים כמו Samsung Galaxy Watch 4 או סולם Fitbit Aria 2 חכם. סימולציות ובדיקות מעבדה מצביעות על כך שהם עלולים לגרום לזעזועים מיותרים ללב.
במקרה של קוצב לב, ששולח דחפים חשמליים קטנים ללב כשהוא פועם לאט מדי, הזרם החשמלי הזעיר של הביו-אימפדנס עלול להערים על הלב לחשוב שהוא פועם מספיק מהר, ולמנוע מהקוצב לעשות את עבודתו בעת הצורך .
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה