בריאות

חובבי קפה? כדאי שתקראו את המחקר הזה

מחקר חדש באיטליה יוצא עם בשורה טובה לחובבי הקפה - שתיית שתיים או שלוש כוסות קפה ביום מורידה את לחץ הדם וכתוצאה מכך את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם
מערכת ice |  3
קפה (צילום unsplash)
בשורה טובה לחובבי הקפה וללב שלהם. חוקרים איטלקיים מדווחים שלאנשים ששותים שתיים או שלוש כוסות קפה ביום יש לחץ דם נמוך מאלה ששותים פחות.
קפה הוא חלק בלתי נפרד מהתרבות באיטליה והוא משקה פופולרי בכל העולם. בשנים 2020 ו-2021, על פי הערכות העולם צרך כמעט 10 מיליון טון קפה. במשך שנים חוקרים לא תמיד הצליחו להגיע להסכמה בכל הנוגע להשלכות הבריאותיות של המשקה, אך מחקרים אחרונים מראים ששתיית קפה יכולה להוריד את הסיכון למצבים דוגמת מחלות לב וכלי דם, סוכרת ואפילו מחלות ניווניות עצביות וכבד. עם זאת, התשובה מה גורם ליתרונות אלה נותרה לא ידועה.

"קפאין הוא רק אחד ממספר מרכיבי הקפה ובוודאי לא היחיד שיש לו תפקיד פעיל. השפעות חיוביות על בריאות האדם אכן נרשמו גם בקרב אלו שצורכים קפה נטול קפאין", מסביר מחבר המחקר הראשון אריגו קיקרו, פרופסור במחלקה למדעי הרפואה והכירורגיה באוניברסיטת בולוניה, בהודעה לתקשורת. "אנחנו יודעים שקפאין יכול להעלות את לחץ הדם, אבל נראה שרכיבים ביו-אקטיביים אחרים בקפה מאזנים את ההשפעה הזו עם תוצאה סופית חיובית על רמות לחץ הדם".
כדי להבין זאת, צוות של חוקרים ניתן מדגם של 720 גברים ו-783 נשים ממחקר הלב של Brisighella. הם השוו את רמות לחץ הדם, הרגלי צריכת קפה ונקודות מידע קליניות אחרות עבור כל אדם.
"התוצאות ברורות מאוד: לחץ הדם ההיקפי היה נמוך משמעותית אצל אנשים שצרכו אחת עד שלוש כוסות קפה ביום מאשר אצל אנשים שאינם שותים קפה", הסביר קיקרו. לחץ דם היקפי מתאר לחץ הנמדד מהזרוע העליונה.
"ובפעם הראשונה, הצלחנו לאשר את ההשפעות הללו גם ביחס ללחץ אבי העורקים המרכזי, זה הקרוב ללב, שבו אנו רואים תופעה כמעט זהה עם ערכים דומים לחלוטין עבור שותי קפה רגילים בהשוואה לאלה שאינם שותי קפה".
ללחץ דם גבוה יש קשר חזק למחלות לב וכלי דם בשל הכוח הגבוה של הדם הדוחף בעקביות אל דפנות כלי הדם, מה שגורם ללב לעבוד קשה יותר לשאוב דם. הממצאים ממחקר זה הם בעלי ערך מכיוון שהם מציעים עוד דרך תזונתית פוטנציאלית להורדת לחץ הדם ולמניעת מחלות לב וכלי דם.
"זהו המחקר הראשון שצפה בקשר זה באוכלוסייה האיטלקית, והנתונים מאשרים את ההשפעה החיובית של צריכת קפה על סיכון קרדיו-וסקולרי", אמר פרופסור קלאודיו בורגי, שהוביל את המחקר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עייפנו ממחקרים
    דני 02/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האיטלקים לא בדיוק אמינים
    סגור
  • 2.
    מי מימן המחקר?
    אברהם 02/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש מחקרים ויש מחקרים.תלוי מי מזמין.קראתי מחקר שקפה מעלה את רמת הסוכר בדם ולא היה ממומן.
    סגור
  • 1.
    מי החוקרים ?... מטעם מי ?... מה שיטת המחקר ואיפה נעש ?
    ג'ף 02/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה מעליבים את הקוראים ?
    סגור