תיירות

מלחיץ: הר הגעש באיטליה התפרץ וגרם למיני צונאמי

צילומים דרמטיים תפסו את הרגע שבו הר הגעש סטרומבולי באיטליה התפרץ מוקדם יותר השבוע, ירה פולי אפר לשמיים ועורר מיני צונאמי

מערכת ice | 
הר געש (צילום ויקיפדיה)
הר הגעש סטרומבולי, אחד הבודדים בעולם עם פעילות מתמשכת, פוצץ את פסגתו בשעה 4 לפנות בוקר ביום שני, ושלח עמודי אפר לאוויר מעל האי סטרומבולי, שהוא חלק מהארכיפלג האיאולי בצפון סיציליה. הוא גם שלח לבה לזלוג לים, ויצר גלים סיסמיים שנרשמו על ידי מערכת ההתרעה על צונאמי.
האירוע הוולקני היה כמעט זהה להתפרצות ביום ראשון, שבו שפת המכתש של סטרומבולי קרסה חלקית וגרמה למה שנקרא מיני-צונאמי.
"אחרי ימים/שבועות של פעילות מוגברת (שכללה פיצוץ גדול ו-2 אירועים בולטים), הבוקר התמוטטות חלקית של שפת המכתש יצרה זרימה והניעה תפזורת לבה מדדים תיעדו צונאמי של 2 ס"מ.", כך צוייץ בטוויטר על ידי חוקר שתיעד את האירוע.
למרבה המזל, איש לא נהרג בהתפרצות. עם זאת, רשויות ההגנה האזרחית האיטלקיות הוציאו אזהרה ברמה בינונית - השנייה בגובהה בסולם האזהרה על הר הגעש - עבור סטרומבולי.
בינתיים, 600 תושבי האי נקראו להישאר בתוך הבית ולהתרחק מחלונות ודלתות זכוכית בזמן שהסירות הוזהרו לשמור על מרחק בטוח מהחוף.
"נעריך אם יש צורך להזיז כמה ספינות כדי להבטיח פינוי אפשרי של האי אבל אני חוזר: אנחנו ערוכים", אמר ריקרדו גולו, ראש עיריית האי הסמוך ליפארי.
אחד מהרי הגעש הפעילים ביותר, סטרומבולי התפרץ ברציפות במשך 90 השנים האחרונות. בשנת 2019, תייר נספה לאחר שהתפרצות כיסתה את האי באפר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה