בריאות

זיהום בחופי הים באילת: זו האזהרה החמורה לרוחצים

המשרד להגנת הסביבה הוציא אזהרה לפיה ישנו זיהום בסולר במפרץ אילת, זאת בעקבות טביעה של כלי שייט במרינה העירונית שבעיר, כשלאחריו זוהו כתמי סולר בים
מערכת ice | 
אילת (צילום פלאש 90/ משה שי)
המשרד להגנת הסביבה הוציא היום (ראשון) אזהרה לפיה ישנו זיהום בסולר במפרץ אילת, זאת בעקבות טביעה של כלי שייט במרינה העירונית שבעיר, כשלאחריו זוהו כתמי סולר בים.
בהודעה שהוציאו מהמשרד להגנת הסביבה נכתב כי "בעקבות טביעת כלי שיט במרינה העירונית אילת אתמול (שבת) בערב, נצפו כתמי סולר במפרץ אילת. מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה נמצאים בשטח ומלווים את פעולות שליית כלי השייט במרינה וכן מבצעים סיורים ימיים לאיתור כתמים ובחינת פעולות טיפול. כמות הסולר שדלפה מוערכת בעשרות ליטרים בודדים. המשרד להגנת הסביבה יבחן את נסיבות האירוע ויפעל בהתאם".
כזכור, היום פורסם כי המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך 366,768 שקל על חברת שמש שיווק והפצת גז (1989), בגין הפרת הוראות היתר הרעלים בהתאם לחוק חומרים מסוכנים, בהמשך לאירוע חומרים מסוכנים שהתרחש בפסגת זאב שבירושלים בשנת 2019.
כזכור, בחודש דצמבר 2019, במהלך פריקת גז ממכלית של משאית החברה, דלפה כמות נרחבת של כ-200 ליטר של גז פחממני מעובה (גפ"מ) בפסגת זאב שבירושלים. האירוע נמשך כשבע שעות בו היו מעורבים צוותים של הראשות הארצית לכבאות והצלה, אשר הפעילו זרנוקי מים על המשאית, ובמסגרתו חסמה משטרת ישראל את כבישי הגישה לאזור, התושבים הונחו להסתגר בבתים והחשמל נותק ברדיוס של 200 מטר ממקום האירוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה