בריאות

קורין גדעון, לידיעתך: הסיבה שממש צריך חלון בחדר בית החולים

מחקר חדש בארצות הברית מגלה כי למאפייני חדר האשפוז יש השפעה משמעותית על סיכויי ההחלמה של חולים לאחר ניתוח
מערכת ice | 
בית חולים (צילום הדס פרוש, פלאש 90)
מחקר חדש שנערך בארצות הברית מגלה את ההשפעה שיש לתנאי האשפוז של חולים אחרי ניתוח בבתי החולים, על סיכויי החלמתם. המחקר שהתקיים בבית החולים של אוניברסיטת מישיגן בין השנים 2016 עד 2019, בחן בין היתר האם יש חשיבות לחלון עם נוף בחדר האשפוז, וכן את ההשפעה של שהייה בחדר יחיד או זוגי ואת הקרבה לתחנת האחיות לחדרי הרופאים.
כבר ב-1984 פורסם המחקר הראשון שמצא כי סיכויי ההחלמה של חולה אחרי ניתוח שאושפז בחדר עם חלון, טובים יותר. מחקרים אחרים מצאו כי חולים שאושפזו בחדרים הרחק מעיני הצוות הרפואי חוו התאוששות איטית יותר.
המחקר החדש כלל 3,964 מטופלים שעברו 13 ניתוחים בסיכון גבוה, והם אושפזו בחדרים הפרוסים על שתי קומות של בית החולים. מאפייני תנאי האשפוז שנבדקו: חדר עם חלון או ללא חלון, חדר יחיד, חדר זוגי, מרחק לתחנת האחיות וקו הראייה לרופאים.
בין הממצאים המעניינים של המחקר: מאפייני עיצוב החדר וסוג החדר השפיעו על שיעורי התמותה בקרב המאושפזים. מאפייני החדר הכי משמעותיים להחלמה הם מרחק מתחנת האחיות, אשפוז בחדר יחיד, וקו ראייה ישיר של הצוות הרפואי אל תוך החדר.
בקרב מטופלים שאושפזו בחדר ללא חלון, סיכויי התמותה היו גבוהים ב-20 אחוז (!) לעומת חדר עם חלון. בקרב חולים ששהו בחדר ללא חלון, שיעורי התמותה של 30 יום היו גבוהים ב-10 אחוזים.
אז בפעם הבאה שאתם או קרוביכם מתאשפזים, דעו שלסוג החדר שתקבלו יש השפעה על סיכויי ההחלמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה