בריאות

זוכת האוסקר הנערצת הודיעה: אובחנתי כחולת סרטן

השחקנית זוכת האוסקר, גורו הכושר ואקטיביסטית הסביבה ג'יין פונדה אובחנה כלוקה ב"לימפומה שאינה הודג'קין" (סרטן של מערכת החיסון). היא הודיעה על כך בפוסט וסיפרה שכבר החלה בטיפול כימותרפי
מערכת ice |  2
פונדה (צילום ויקיפדיה)
השחקנית האגדית והאקטיביסטית הנודעת, ג'יין פונדה בת הכמעט 85, אובחנה כבעלת סרטן של מערכת החיסון מסוג לימפומה שאינה הודג'קין. היא שיתפה על כך בפוסט ששותף בחשבון המאומת שלה במדיה החברתית, שבו מסרה כי  כבר החלה בטיפול כימותרפי: "זהו סרטן שניתן לטפל בו. 80% מהאנשים שורדים, אז אני מרגישה ברת מזל", כתבה.
פונדה מסרה שהיא צפויה לטיפול כימותרפי של שישה חודשים והוסיפה "ותאמינו לי, אני לא אתן לכל זה להפריע לפעילות האקלים שלי". פונדה, בתו של הכוכב ההוליוודי הנרי פונדה, נודעה בתחילה בעיקר כשחקנית אך מגיל צעיר היתה גם פעילה פוליטית. בשנות ה-80' הפכה לגורו של כושר גופני ובשנים האחרונות היא פעילה מאוד בהעלאת המודעות לשינויי האקלים, לאחר שקיבלה השראה מהפעילה הסביבתית הצעירה גרטה תונברג. בשנת 2019 השיקה פונדה את "תרגיל כיבוי שישי", שעודד אי ציות אזרחי להעלאת המודעות לאתגרים סביבתיים.
"הסרטן הוא מורה ואני שמה לב לשיעורים שהוא מעביר לי", הוסיפה פונדה על האבחנה החדשה במחלה. "דבר אחד שזה כבר הראה לי הוא החשיבות של קהילה. של גדילה והעמקה של הקהילה כך שלא נהיה לבד. והסרטן, יחד עם גילי בהחלט מלמד על חשיבות ההסתגלות למציאות חדשה".
למרות שהיא לא התייחסה למחויבויות המקצועיות המתמשכות שלה, פונדה אמרה שהפעילות שלה תימשך: "אנחנו חיים את התקופה המשמעותית ביותר בהיסטוריה האנושית, כי מה שאנחנו עושים או לא עושים עכשיו יקבע איזה סוג של עתיד יהיה ואני לא אתן לסרטן למנוע ממני לעשות כל שביכולתי, באמצעות כל כלי בארגז הכלים שלי וזה כולל את המשך בניית קהילת ימי שישי של תרגיל אש ומציאת דרכים חדשות להשתמש בכוח הקולקטיבי שלנו כדי לעשות שינוי", כתבה. "בחירות האמצע מתקרבות [הבחירות לבתי הקונגרס בנובמבר], והן מאוד משמעותיות, אז אתה יכול לסמוך עליי שאהיה שם אתכם כשאנחנו מגדילים את צבא אלופי האקלים שלנו".
פונדה מוכרת בזכות שורת הסרטים שבהם השתתפה, לא פחות מ- 29 סרטים, כמו "חותנת בהפרעה", "האגם מוזר" שבזכותו גם זכתה באוסקר ועוד הרבה. פונדה נישאה שלוש פעמים. תחילה לבמאי הצרפתי רוג'ר ואדים בין השנים 1967-1973. לאחר מכן היא התחתנה עם הפעיל הפוליטי טום היידן עד הגירושים ב-1990. הבא בתור היה טד טרנר, מייסד CNN, ב-1991 וכעבור עשור החליטו השניים להתגרש. סדרת הטלוויזיה "גרייס ופרנקי" של נטפליקס עם פונדה סיימה את העונה האחרונה שלה באפריל השנה. לפונדה יש ​​פרויקטי מסך נוספים בעבודות, לפי פרופיל ה-IMDB שלה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    החיסון מכה שוב
    האג 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו פונדה תצטרך זונדה.
    סגור
  • 1.
    שיאים של עצלנות
    פ. מילניאלס 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "האגם מוזר"- זו טעות. אפילו לשונית. כנראה התכוונתם ל"האגם המוזהב" The Golden Pond - והיא רק היתה מועמדת שם - לא זכתה.
    סגור