בריאות

זה המאכל שיפחית את הסיכון שלכם לפתח מחלות לב

מחקר חדש קבע: צריכת ביצים מתונה יכולה להגביר את כמות המטבוליטים הבריאים ללב בדם ועשויה להפחית משמעותית את הסיכון לחלות במחלות לב
מערכת ice | 
ארוחת בוקר (צילום unsplash)
אכילה של עד ביצה אחת ביום עשויה לסייע בהורדת הסיכון לפתח מחלות לב, כך על פי מחקר חדש, שפורסם בשבוע שעבר בכתב העת הנבדק על ידי מומחים מתחום הרפואה, eLife.
המחקר מצא שצריכת ביצים מתונה יכולה להגביר את כמות המטבוליטים הבריאים ללב בדם - מה שעשוי להסביר חלקית את ההשפעה המגנה של צריכת ביצים מתונה על מחלות לב וכלי דם, כך על פי החוקרים. בצוות המחקר בחרו ב-4,778 משתתפים, כאשר מבין אותם אנשים, 3,401 סבלו ממחלת לב וכלי דם ו-1,377 לא.
המחקר בחן מטבוליטים - או חומר שנוצר או נעשה בו שימוש כאשר הגוף מפרק דברים כמו מזון ורקמת שומן. תהליך זה, המכונה חילוף החומרים של הגוף, מייצר אנרגיה ואת החומרים הדרושים לצמיחה, רבייה ושמירה על הבריאות, על פי המכון הלאומי לבריאות.
המחקר מדד 225 מטבוליטים בדגימות פלזמה שנלקחו מדמם של המשתתפים. מתוך מטבוליטים אלה, הצוות זיהה 24 שהיו קשורים לצריכת ביצים.
הניתוח מצא כי אנשים שדיווחו על אכילת כמות מתונה של ביצים (עד אחת ליום) היו בעלי רמות גבוהות יותר של חלבון בדמם הנקרא אפוליפופרוטאין A1, שהוא אבן בניין של ליפופרוטאין בצפיפות גבוהה (HDL), לעיתים גם מכונה גם כ"כולסטרול הטוב". לאנשים אלה היו יותר מולקולות HDL גדולות בדמם, שעוזרות לנקות כולסטרול מכלי הדם ולהגן מפני חסימות שעלולות להוביל להתקפי לב ושבץ, על פי המחקר.
הצוות גם זיהה 14 מטבוליטים הקשורים למחלות לב ומצא כי אלו שאכלו פחות ביצים היו עם רמות נמוכות יותר של מטבוליטים מועילים ורמות גבוהות יותר של מטבוליטים מזיקים בדמם, בהשוואה לאלו שאכלו ביצים באופן קבוע יותר, כך נכתב במחקר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה