בריאות

מהפכה בעולם הרפואה: הטכנולוגיה שתסייע באבחון מוקדם של מחלות

חוקרי הטכניון ומכון קרלסרוהה לטכנולוגיה מציגים במאמרם טכנולוגיה חדשנית שעשויה לשפר באופן משמעותי את השימוש בסריקות MRI. מדובר בחומרים חדשים שפותחו בפקולטה לכימיה ע"ש שוליך אשר יסייעו באבחון מוקדם של מחלות שונות ובצמצום הצורך בבדיקות עתירות קרינה

מערכת ice |  3
בית חולים-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חוקרי הטכניון ומכון קרלסרוהה לטכנולוגיה חושפים במאמרם האקדמי טכנולוגיה חדשנית שעשויה לשפר באופן משמעותי את השימוש בסריקות MRI. מדובר בחומרים חדשים שפותחו בפקולטה לכימיה ע"ש שוליך אשר יסייעו באבחון מוקדם של מחלות שונות ובצמצום הצורך בבדיקות עתירות קרינה.
חומרים אלה צפויים להוביל לשיפור משמעותי באיכותן של סריקות MRI ולהרחיב את השימוש בהן. תוצאות השימוש ופרטים נרחבים יותר על אותה שיטה חדשנית שפיתחו חוקרי הטכניון מוצגים במאמרם של פרופ' אהרן בלנק וד"ר איתי כץ, שפורסם ב-Science Advances.
במחקר, שנתמך על ידי היוזמה לבריאות האדם בטכניון והנציבות האירופית למחקר, השתתפו פרופ' בעז פוקרוי וד"ר ערד לנג מהפקולטה למדע והנדסה של חומרים בטכניון, אשר עסקו בהכנת חלק מהחומרים הייחודיים בהשראת הטבע, ופרופ' בנו מאייר ממכון קרלסרוהה לטכנולוגיה. 
חוקרי הטכניון ומכון קרלסרוהה לטכנולוגיה מציגים במאמרם שיטה חדשה שמאפשרת זיהוי של מטבוליטים ב-MRI. השיטה, המכונה MMV, מבוססת על מטבוליטים חדשים המאופיינים בשני יתרונות משמעותיים בהקשר זה: העצמה דרמטית (בכארבעה סדרי גודל) של אות התהודה המגנטית ושימור עוצמת האות במשך זמן ממושך יחסית למטבוליטים קיימים - כעשר דקות לעומת דקה אחת.

אם נסביר זאת במילים פשוטות יותר, אותם חומרים יאפשרו לעקוב אחר המטבוליטים ברקמות השונות, ולאורך זמן. מלבד זאת, נודע כי הודות לאיכויות החדשות שמעניקים חומרים אלה לבדיקות MRI, בדיקות כאלה יוכלו להחליף במקרים מסוימות בדיקות יקרות ועתירות קרינה כגון PET-CT.
פרופ' אהרון בלנק, אשר אחראי על עריכת המאמר, מסר: "התגלית שלנו מרגשת מאוד מבחינתנו, שכן השיטה החדשה תספק לצוות הבודק חלון זמן רחב יותר לביצוע הסריקה, ואנחנו מעריכים שהיא תרחיב את השימוש בסריקות MRI שאינן כרוכות בקרינה. החומרים האלה ישפרו את יכולותיהם של צוותים רפואיים ומחקריים באבחון מוקדם של  מחלות, באפיון הרקמה, במעקב אחר התפתחות המחלה, בתכנון ניתוחים, בבחירת טיפול אופטימלי ובקבלת החלטות מושכלת". 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אבחון מחלות חחחחחח
    דור 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבחון מחלות לא טיפול בגורמי המחלה מה זה עוזר
    סגור
  • 2.
    ירושלחם
    לילי 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לישוןקשה
    סגור
  • 1.
    חובה ליבא לארץ גם מכשירי MRI פתוחים, רבים פוחדים (ל"ת)
    בעולם קיים פתוח 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור