קריירה ולימודים

הטכניון חוגג בענק: בן כמה הדוקטור הצעיר ביותר שסיים השנה?

הטכניון העניק תוארי דוקטור ל-258 סטודנטים וסטודנטיות מ-12 מדינות, 47% מהם נשים. נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון הדגיש בפני הדוקטורים החדשים שעם התואר באה גם אחריות חברתית, סביבתית ואתית. הדוקטורים החדשים הגישו תזות בנושאים מגוונים ובהם מבני-בטון חכמים, הנדסת רקמות, רשתות נוירונים רבודות, המנגנון הפסיכוסומטי, טכנולוגיית בלוקצ'יין, דינמיקה של כוכבי לכת ומדבקות לניטור מתח נפשי

מערכת ice | 
טקס הענקת תוארי דוקטור בטכניון (צילום רמי שלוש, דוברות הטכניון)
אמש (רביעי) התקיים בטכניון טקס חגיגי להענקת תוארי דוקטור ל-258 דוקטורים חדשים. בטקס שנערך באמפיתיאטרון ע"ש קלנר השתתפו נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון, המשנה הבכיר לנשיא פרופ’ עודד רבינוביץ', דיקן בית הספר לתארים מתקדמים ע"ש ג'ייקובס פרופ' אורי פסקין, דיקני הפקולטות, חברי סגל ומשפחותיהם של מקבלי התארים. את הטקס הנחה פרופ' עירד יבנה מהפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב.
נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון אמר כי "בערב הזה ראוי לציין לא רק את ההישגים האקדמיים שלכם אלא גם את הערכים שהנחו אתכם ואותנו במסע הזה – את החתירה למצוינות, לשוויון, לסובלנות והכלה, את תפקידו הממתן של הטכניון, המחבר בין כלל הבאים בין כתליו ואת המוביליות החברתית שהטכניון מעניק לבוגריו. בשנים האחרונות רצופות המשברים, מאז פרוץ מגפת הקורונה ועד המלחמה הנוכחית שאנו נמצאים בעיצומה, הבנתי שדווקא בשעות משבר, כשהים סוער וגלים גבוהים מתנפצים על ירכתי הספינה, הדבר היחיד שמאפשר לשמור על הכיוון הוא המצפן הערכי, האישי והארגוני.

טקס הענקת תוארי דוקטור בטכניון (צילום: רמי שלוש, דוברות הטכניון)
"היום, עם קבלת תואר הדוקטור, מתחיל השלב הבא במסע החיים שלכם, מסע שבו כל פריצת דרך, כל רעיון חדשני, טומנים בחובם את הפוטנציאל לשנות חיים, לתת מענה לאתגרים גלובליים ולסלול את הנתיב לעתיד טוב יותר. זיכרו שעם היכולות באה גם אחריות גדולה. זיכרו שלדילמות המקצועיות שאיתן תתמודדו יהיו תמיד גם הקשרים חברתיים, סביבתיים ואתיים, ועליכם מוטלת האחריות להבטיח שאלה יילקחו בחשבון. עלו והצליחו - ועשו טוב."

 נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון נואם בטקס  (צילום: רמי שלוש, דוברות הטכניון)
הדוקטורים החדשים, 47% מהם נשים, באים מ-12 מדינות שונות. הצעיר ביותר הוא בן 25 והמבוגר ביותר בן 68. הפקולטה המובילה במספר המסיימים היא הפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט, עם 44 דוקטורים חדשים, ואחריה הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע"ש ויטרבי (23) והפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב (22). עבודות הדוקטורט של 258 הדוקטורים החדשים עוסקות במגוון עצום של תחומים ובהם מבני-בטון חכמים, הנדסת רקמות, רשתות נוירונים רבודות, המנגנון הפסיכוסומטי, טכנולוגיית בלוקצ'יין, דינמיקה של כוכבי לכת, מרחבי עבודה שיתופיים, מערכת הניווט של התנשמת, דרכים לשיפור ההוראה, מדבקות לניטור מתח נפשי ועוד נושאים רבים ומגוונים.

מימין לשמאל: דיקן בית הספר לתארים מתקדמים ע"ש ג'ייקובס פרופ' אורי פסקין, נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון ומנחה הטקס פרופ' עירד יבנה מהפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב  (צילום: רמי שלוש, דוברות הטכניון)
דיקן בית הספר לתארים מתקדמים פרופ' אורי פסקין פנה תחילה לסטודנטים הבין-לאומיים שקיבלו תואר דוקטור ואמר כי "אני שמח מאוד לברך אתכם, את משפחותיכם ואת חבריכם על קבלת התואר. הטכניון התברך במחזור הזה ב-31 סטודנטים בין-לאומיים שהגיעו מהודו, ארצות הברית, סין, רוסיה, גרמניה, ספרד, אוסטריה, אלבניה, ברזיל, קוריאה הדרומית וקוסטה ריקה. אנו גאים בכם מאוד. האמון שנתתם בנו ותמיכתכם, בימים קשים אלה, אינם מובנים מאליהם. עמידתכם לימיננו מחזקת אותנו ואנו מעריכים זאת מאוד. אני מקווה שהענקנו לכם את ההכשרה הנאותה ואת הכלים הנחוצים לכם כדי ליצור את העתיד שאתם מבקשים לעצמכם." הוא המשיך בעברית ואמר כי "בעת הזאת כולנו כאובים בצורה כזו או אחרת - מי מאיתנו שנפגע ישירות מהמלחמה ומזוועותיה, ומי שנפגע בעקיפין. אנחנו מוטרדים וחרדים לגבי העתיד הקרוב והרחוק. למרות זאת, ומבלי להתעלם מהמצב הקיצוני והמיוחד, הערב נתמקד במה שיש ובמה שטוב. כי למרות הכול יש לנו במה להתגאות, ויש גם יש על מה להודות.
"אני רוצה להודות לכל אחת ואחד מכם. העבודה שהשקעתם, התוצאות והפרסומים שלכם, הכנסים והסדנאות שבהם השתתפתם, הם כעת חלק בלתי נפרד מהישגי הטכניון וממורשתו. המצוינות של הטכניון שמדורג בצמרת העולמית נבנית על המצוינות שלכם, תלמידי המחקר, ואנחנו מה שאנחנו הרבה בזכותכם. על כך, תודה רבה לכם!". פרופ' פסקין הודה לחברי הוועדות האקדמיות ביחידות ובפקולטות בטכניון, לרכזות התארים המתקדמים, לדיקניות ולדיקנים ולסגני הדיקן ולצוות המקצועי של בית הספר לתארים מתקדמים. 
 
הדוקטורים החדשים  (צילום: רמי שלוש, דוברות הטכניון)
שמונה מהסטודנטים שקיבלו בטקס את תוארי הדוקטור עבדו על התזה בהנחייתה של פרופ' יעל יניב מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית, ואלה הם: ד"ר עידו וייזר ביטון, כיום מתמחה בפנימית ג' בקריה הרפואית רמב"ם, שנאם בטקס בשם הבוגרים; ד"ר סופיה סגל, ראש צוות מו"פ בכירה וראש תחום הנדסה ביו-רפואית ב-EFA טכנולוגיות; ד"ר ודים גלינר, מנהל מו"פ בחברת Biosense Webster; ד"ר אביב אברהם רוזנברג, מדען ומהנדס בכיר בחברת הסטארטאפ Sibylla, ד"ר לימור ארבל גנון, מהנדסת ברפאל; ד"ר מורן דוודי, מפתח אלגוריתמים; ד"ר סביון סמיה, חוקרת בכירה בחברת Novocure; וד"ר נועם קידר, פוסט-דוקטורנט בפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב, שקיבל לאחרונה גם תואר דוקטור ברפואה (MD).

ד"ר עידו וייזר ביטון דיבר בשם כל הדוקטורים החדשים וסיפר כי "לפני 29 שנים, בהיותי בן חמש, נכחתי בטקס הענקת דיפלומות הדוקטורט כאן בטכניון וזכיתי לראות את אימי, ד"ר רבקה וייזר ביטון, מקבלת את דיפלומת הדוקטורט מהמנחה שלה, פרופ' מחקר יצחק אפלויג - דיקן הפקולטה לכימיה דאז ולימים נשיא הטכניון. הייתה זו זכות גדולה עבורי ללמוד בטכניון ולהמשיך את דרכה של אימי במחקר ובהוראה, ולקבל היום את דיפלומת הדוקטורט. לילד בן החמש שהייתי באותו טקס אני אומר: תחלום, תשקיע, ובעזרת השם תגשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה