בריאות

נחשף: התוכנית שתבטיח אספקת מזון גולמי לאזרחים ל-25 שנים הבאות

המו"פים הפריפריאליים החקלאיים נרתמים לסייע בתוכנית הלאומית לביטחון המזון 2050 של משרד החקלאות בשיתוף משרדי הממשלה שונים. אותה פעילות מבורכת נועדה להבטיח אספקת מזון גולמי לאזרחי ישראל בתכנון ל-25 השנים הבאות

מערכת ice | 
מנהלי המופים החקלאיים (צילום מו"פ צפון)
כנס המו"פים האזוריים הראשון בדגש על ביטחון המזון, ביוזמת מו"פ צפון במכון המחקר מיגל של החברה לפיתוח הגליל, בסיוע מכון וולקני, ובשיתוף כלל המו"פים האזוריים החקלאיים, נערך במכון וולקני.
הכנס נועד בכדי לקדם שיתופי פעולה והעברת מידע, בין המופ"ים החקלאיים מהצפון והדרום ובכדי להניע את החקלאות האזורית קדימה ולהבטיח את ביטחון המזון של מדינת ישראל לשנים הבאות. המו"פים החקלאיים האזוריים ממומנים על ידי קק"ל ומשרד החקלאות. 
הכנס התקיים על רקע הימשכותה של מלחמת חרבות ברזל, אשר העלתה את נושא הביטחון התזונתי על סדר היום, חשפה את פגיעותה של החקלאות המקומית, המהווה מרכיב מהותי בפרנסתם אזורי הצפון והדרום וחידדה את הצורך בחיזוק יכולות הייצור העצמאיות של מדינת ישראל.  
הכנס שם דגש על פיתוח אסטרטגיות ארוכות טווח, להבטחת ביטחון המזון הלאומי, כחלק מההבנה בחשיבות פעילות המו"פים למחקרים יישומיים בחקלאות, לטובת פיתוח ענף החקלאות, וכן במטרה לסייע בתוכנית הלאומית לביטחון המזון 2050 של משרד החקלאות וביטחון המזון, בשיתוף משרדי ממשלה.
כאמור, המטרה המרכזית הינה הבטחת אספקת מזון גולמי לאזרחי ישראל בתכנון ארוך טווח ל-25 שנים, תוך הוזלת והבטחת זמינותם של גורמי הייצור לחקלאות. את הכנס פתח יובל ליפקין, המשנה למנכ"ל משרד החקלאות, ראש מינהל ביטחון המזון, שהיה אחראי על בניית תוכנית ביטחון המזון עד לשנת 2050. 
חיה רק יהלום, מנהלת מו"פ צפון, ציינה: "בעיקר בתקופה זו, מתחדד הצורך בשיתוף פעולה הדוק בין כל הגורמים העוסקים במחקר ופיתוח חקלאי יישומי, ליצירת מערך בעל היקף פעילות נרחב ומשולב, המסוגל לתת מענה מהיר ויעיל לאתגרי השעה.
המו"פים האזוריים הם חוד החנית בפיתוח פתרונות חדשניים ומותאמים לאתגרים הייחודיים של כל אזור, ובאמצעות שיתוף ידע וגישות חדשות נוכל לסייע בחיזוק תחום ביטחון המזון של מדינת ישראל בשנים הבאות".
ד״ר סיגל בראון מיארה, מתאמת מדעית של המו"פים האזוריים, מכון וולקני, מסרה: "אנו גאים להציג את המחקרים החשובים שנעשים על ידי צוותי המו"פים, ביניהם צוותים אשר התמודדו עם אתגרים אישיים ומקצועיים גדולים במהלך השנה האחרונה ונתנו דוגמה למחויבות עמוקה ולתעצומות נפש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה