כסף וצרכנות

המהלך של משרד החקלאות: "נתמוך בהיקף 10 מיליון ש״ח בחודשים הקרובים"

מחירי הירקות ופירות הרקיעו שחקים בחודשים האחרונים. הבולטים ביותר היו, העגבניות והפלפלים שהגיע למחירים של עשרות שקלים לק"ג עקב מחסור בחקלאות וייבוא מחו"ל. משרד החקלאות מפרסם את המהלך החדש שלו, כדי לנסות לייצר הוזלה
ענת סימן טוב | 
פירות וירקות בשוק רמלה (צילום יוסי אלוני/ פלאש 90)
זה לא סוד שרשתות המזון מייבאות לא מעט פירות וירקות מחו"ל. הסיבה לכך, היא הוזלה ומחסור  בגידולים בעקבות המצב הבטחוני וחוסר פיתוח חקלאות חדש.
משרד החקלאות פרסם בצהריים ברשת טוויטר X את המהלך הבא שלו  "על מנת להגדיל את היקף הייצור של הירקות הישראלים, משרד החקלאות וביטחון המזון יתמוך בהיקף של 10 מיליון ש״ח כבר בחודשים הקרובים בהגדלת היבול המקומי של עגבניות, מלפפונים, פלפלים וחצילים. הגדלת היקף הייצור של ירקות אלו עתידה להפחית את הצורך ביבוא ממדינות אחרות ואת התלות במזג האוויר."
כזכור, מחירי העגבניות בחודש האחרון עלו משמעותית ולפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדד העגבניות עלה ב37%. יחד איתו עלו מחירים נוספים של פירות וירקות כמו מחירי הגמבה שזינקו משמעותית החודש.
למעשה, סעיף האינפלציה שיזנק משמעותית בשנה האחרונה היה הפירות והירקות. ישנן טענות רבות, כי רק  עכשיו  משרד החלקאות מבצע מהלך להפחתת הזינוק באינפלציה של מחירי הפירות והירקות שהגיעו למחירים גבוהים מאוד וכמעט בלתי ניתנים להישג בכל בית.
ההשקעה אמורה לסייע בהוזלת מחירי הירקות והפירות מהרגע שתתחיל, זה יהיה תלוי כמובן במכסות הגידולים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה