בריאות

הקמפיין החדש שיכול להציל חיים: האם אתם מזהים את הסימנים?

משרד הבריאות משיק קמפיין חדש למניעת אובדנות בקרב גברים עם דגש על זיהוי הסימנים וקידום שיחות כנות
מערכת ice | 
צילום shutterstock
משרד הבריאות משיק היום 10.9 (שלישי), לציון היוןם העולמי למניעת אובדנות, קמפיין חדש וראשון שמטרתו להניע שינוי חשוב בתחום מניעת האובדנות, במיוחד בקרב גברים. הקמפיין, שתוכנן בתחילת השנה, פונה במיוחד לגברים ולבני משפחותיהם, עם דגש על הקושי של גברים לדבר על מצוקותיהם האישיות.
על פי הנתונים שנמסרו ממשרד הבריאות, מדי שנה מתאבדים בישראל כ-400 גברים מתוך כ-500 אנשים שמסיימים את חייהם באובדנות. מה שמצביע על שיעור גבוה במיוחד של אובדנות בקרב גברים.
הקמפיין מבקש להעלות את המודעות לסימנים לדיכאון ואובדנות בקרב גברים, ומספק הנחיות מעשיות למי שמזהה סימנים כאלו. הוא כולל גם הכוונה כיצד לנהל שיחה כנה ומעורבת עם אנשים במצוקה, כיצד לשאול שאלות ישירות על אובדנות ואיך לעודד לפנות לטיפול מתאים.

צילום: דוברות משרד הבריאות
הסטטיסטיקות מראות שהקושי לחשוף מצוקה רגשית ולקרוא לעזרה מגביר את הסיכון האובדני. מחקרים מהעולם ומישראל מדגישים את החשיבות של פתיחות בשיחה עם אדם קרוב ושיתוף במצוקות כדי למנוע אובדנות.
בישראל, שיעור האובדנות בקרב גברים גבוה פי ארבעה מאשר נשים. בקרב גברים צעירים (18-25) אובדנות היא סיבת המוות השנייה בשכיחותה, עם שיעור של כ-20%. בקבוצת הגיל 25-44 שיעור האובדנות עומד על 15%. שיעור האובדנות הכללי בישראל עומד על 6.4 למאה אלף, בעוד שברמת הגברים המבוגרים (65+) השיעור מתקרב ל-20 למאה אלף.
שר הבריאות, אוריאל בוסו: "משרד הבריאות שם בראש סדר היום את תחום בריאות הנפש וחיזוק החוסן הנפשי ומשקיע מאמצים ומשאבים לטיפול בנושא. בישראל מוכרים כ- 500 מקרים של אובדנות בכל שנה וכן כ-6,000 מקרים של ניסיונות התאבדות. אלו מספרים בלתי נתפסים. אפשר וניתן לצמצם את כמות המקרים וישנה חשיבות עצומה בהגברת המודעות לתופעה הקשה ולדרכים שיאפשרו את צמצומה. אנחנו רואים בפעולות יזומות למניעת אובדנות - הצלת חיים, ומאמינים שבצעדים משותפים ניתן לעשות שינוי."
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "אנו רואים חשיבות רבה בקידום תחום בריאות הנפש והעלאת המודעות לנושא מניעת אובדנות. אנחנו כקהילה יכולים להשפיע על חייו של היחיד, אם נדע מהם הסימנים אליהם חשוב שנהיה קשובים, ואם נדע לתת כתף ומשענת לכל מי שזקוק לכך. אנחנו משקיעים רבות בתחום בריאות הנפש ומקדמים את המודעות לכך שניתן וחשוב לבקש סיוע ומענה נפשיים."
מנהלת היחידה למניעת אובדנות במשרד הבריאות, יעל פומרנץ: ״כל אחד מאיתנו יכול למנוע מקרה אובדנות, לאתר, לעודד ולסייע לאנשים בסיכון אובדני שנמצאים בסביבתו. הקמפיין, מבטא את הכוח שלנו כחברה להיות ערבים זה לזה, לסייע לאנשים במצוקה ומזמין את כולם להצטרף למאמץ הלאומי למניעת מקרי אובדנות. התוכנית הלאומית למניעת אובדנות, פועלת בנחישות לצמצם את מקרי האובדנות בישראל, יחד עם שותפיה, מעולמות הבריאות והרפואה, המועצה הלאומית למניעת אובדנות, קופות חולים, כ 200 רשויות מקומיות, כשבעה משרדי ממשלה (חינוך, רווחה, פנים, קליטת עלייה, ביטחון , שיוויון חברתי, ביטחון לאומי) אקדמיה, עמותות (בשביל החיים, ער״ן וסהר) ומסגרות חברתיות. אני מודה למנכ״ל המשרד ולצוותו על קידום קמפיין חשובה זה. כולנו מגויסים לפעול יחד בנחישות כדי לצמצם את מקרי האובדנות בישראל."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה