בריאות

שר הבריאות: סכום התמיכות לבריאות הנפש יוכפל ל-600 מיליון שקל

את הדברים אמר אוריאל בוסו בכנס "בריאות הנפש 2024" של עמותת אנוש. הוא הדגיש את הצורך בשדרוג המערכת כדי להתמודד עם האתגרים שהציבה המלחמה. מנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב ציין כי בריאות הנפש הפכה לנושא המרכזי במשרד הבריאות. ד"ר הלה הדס: "חלה עלינו חובת המוכנות, ההערכות והתכנון"
מערכת ice | 
אוריאל בוסו (צילום דרור סיתהכל)
בכנס "בריאות הנפש 2024 – מהאישי ללאומי" של עמותת אנוש, הציגו נציגי המערכת את אתגרי בריאות הנפש בישראל והצעדים המתקבלים לפתרונם. "אנו מצויים באירוע בריאות הנפש הגדול ביותר שידעה המדינה מיום הקמתה", אמר אוריאל בוסו שר הבריאות. "יש לשדרג את מערך בריאות הנפש הציבורי, שיוכל לעמוד באתגרים שהציבה לנו המלחמה".
בוסו הודיע כי בשנת 2025 יוכפל סכום התמיכות ל-600 מיליון שקלים, תוך שיפור משמעותי במערכת בריאות הנפש הציבורית בעקבות המשבר הנוכחי. הוא הדגיש את הצורך בשדרוג המערכת כדי להתמודד עם האתגרים שהציבה המלחמה, ושבירת המסגרת הקיימת לטובת פתרונות קהילתיים יותר.

(צילום: דרור סיתהכל)
משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות, ציין כי בריאות הנפש הפכה לנושא המרכזי במשרד הבריאות. הוא התייחס להתמודדות עם האתגרים הגדלים בתחום, במיוחד בקרב הדור הצעיר, והדגיש את השאיפה לעבור לרפורמה הרביעית בתחום שתשדרג את השילוב בין בריאות נפש לבריאות כללית.
ד"ר הלה הדס, מנכ"לית עמותת אנוש, ציינה את חוסר המשאבים בתחום והדגישה את החשיבות בפעולה יוזמת ומערכתית. היא הדגישה את החשיבות של התמודדות עם הבעיות הנוכחיות והכנת מערכת בריאות הנפש לעתיד, תוך שמירה על רעננות מקצועית ושיתוף פעולה עם הקהילה.
"חלה עלינו חובת המוכנות, ההערכות והתכנון – ליזום ולתרגל את המחויבות והאחריות לפעול יחד כדרך לצמצם את עצמת ההפתעה שכנראה תגיע", הוסיפה הדס. הכנס נערך במטרה לבחון את מצב בריאות הנפש בישראל ולתכנן את הצעדים הבאים לשיפור המערכת, במיוחד על רקע המשבר הנוכחי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה