בריאות

כוכבת ״חתונמי״ הותקפה באלימות: "תחושת פחד ואיום על החיים שלי"

קטיה אברבוך, כוכבת התוכנית "חתונה ממבט ראשון", שעובדת כרופאה מנתחת בבית החולים סורוקה, חשפה כי הותקפה באלימות על ידי מטופל, והגישה תלונה במשטרה: "זה היה נורא. באמת באמת פחדתי"
מערכת ice | 
חתונה ממבט ראשון (צילום shutterstock)
קטיה אברבוך, כוכבת התוכנית "חתונה ממבט ראשון" בקשת 12, עובדת כרופאה בבית החולים סורוקה שבבית שבע, שם היא עובדת כרופאה מנתחת. אתמול (רביעי) חשפה אברבוך סיפור קשה מאוד שהיה לה, במסגרתו היא הותקפה באלימות קשה מאוד בבית החולים, מה שהוביל אותה להגיש תלונה במשטרה.
בפוסט שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה, סיפרה אברבוך: "מתאוששת אחרי עוד תורנות לא קלה אבל הפעם מסיבה קצת שונה. אחרי כמה שנים טובות בעולם הזה ובלי שום הכנה מראש, נכנסתי אתמול ישירות לסטטיסטיקה העגומה של אלימות כלפי צוותים רפואיים.
אז אמנם לא הייתה זו אלימות פיזית אבל בהחלט הרגשתי תחושת פחד ואיום על החיים שלי, תחושה של חוסר שליטה מוחלט בסיטואציה ובמה יקרה ברגע הבא. וזה היה נורא. האמת, שאין אחד/ת במקצוע הזה שלא חווה משהו דומה. כבר הרימו עליי את הקול בעבר (לא סבבה), וכבר כעסו והתלהמו והפריעו למהלך העבודה שלי (לא ולא ולא סבבה), אבל אתמול הרגשתי שהנה עוד שבריר שנייה ואני מוצאת את עצמי באירוע אלים, ופחדתי. באמת באמת פחדתי.
אי אפשר לתאר את הרגע הזה במילים, חלקיקי שניות שהדופק מזנק, זיעה קרה שוטפת את הגוף. פתאום הכל מסביב נשמע עמום ומצד שני חושי ההישרדות מתחדדים והגוף נכנס למוד פעולה. למזלי הדחף האישי שלי היה לנתק מגע והצלחתי לצאת מהסיטואציה הזאת אולי רגע לפני שקרה משהו חמור יותר, אבל החוויה נצרבה, ונצרבה חזק.
עד סוף התורנות הסתובבתי בתחושת קהות חושים, חצי אדישות חצי הימנעות מלהתעסק בתחושת הפחד ששטפה אותי חייכתי למטופלים שבדקתי, עשיתי כל מה שנדרש ממני, אבל לא הייתי שם.
גם למזלי, מהרגע הראשון שדיווחתי לבכיר הכונן שלי קיבלתי ממנו ובהמשך מהביטחון והנהלת המחלקה גיבוי מלא. לאחר מספר שיחות ברור עם הנהלת בית החולים הובהר לי שאיני חייבת להעניק טיפול לאנשים האלה והם פונו על ידי הביטחון והמשטרה. כמובן שהגשתי תלונה למשטרה.
כל כך חשוב לדעת שאני מועסקת במקום שיש בו אפס סובלנות לאלימות כלפי הצוות, שנותן גיבוי מלא ושאינו משתמע לשתי פנים, ואולי יותר מכל, היה חשוב לי להשתמש בפלטפורמה שיש לי כדי לומר- דיי! דיי עם זה. אין שום הצדקה בעולם להתנהגות כזאת, אין שום סיבה מוצדקת לאלימות, ומי שנוהג באלימות כדאי שידע שהוא זה שישלם את המחיר. יש לי תחושה שלא, אבל הלוואי שזו פעם אחרונה. לפני שתגיבו - לא, הם לא חיכו לי הרבה זמן, לא, לא הייתי ״לא נחמדה״, ולא, זה לא משנה".
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה