בריאות

מהפכה בניטור מחלות הקיבה: זו הטכנולוגיה שתשנה את כללי המשחק

פיתוח חדש מאפשר להאיץ את הטמעת האבחון הלא פולשני שמגלה מחלות מעי דלקתיות כמו קרוהן וקוליטיס כיבית. "טכנולוגיה זו תאפשר טיפול זמין וטוב יותר לחולים"
מערכת ice | 
דן קרטר (צילום יחצ)
מחלות מעי דלקתיות (IBD) כמו קרוהן וקוליטיס כיבית, הן מחלות כרוניות פרוגרסיביות, המלוות בתסמינים קשים, ופוגעות לרוב באנשים צעירים בשיא חייהם (גילאי 15-30). מעקב מיטבי במחלות אלה מחייב הדמיה של מערכת העיכול, לצורך ניטור הנזקים הנצברים במעי, וכדי למנוע ככל הניתן אשפוזים, ניתוחים ונכות משמעותית.
הדמיה זו לרוב נעשית באופן פולשני על ידי אנדוסקופ, כרוכה בהכנה מתישה ולא נעימה מצד המטופל, ולעיתים מלווה בטשטוש או הרדמה. חולים רבים נרתעים מהבדיקה, דוחים אותה ואף נמנעים ממנה, מה שעלול להוביל להשלכות בריאותיות חמורות.
על מנת לענות על צורך זה ולהאיץ את הטמעת האבחון הלא פולשני בקרב המומחים, נולד שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין חברת הפארמה AbbVie ישראל למחלקות הגסטרו, החדשנות וה-IT של המרכז הרפואי וולפסון, לפיתוח הדרכה מתקדמת לאולטראסאונד מעי (TAUS) בזמן אמת ומרחוק.
במסגרת זו פרופ' דן קרטר, מומחה TAUS בעל שם עולמי, העניק ייעוץ והדרכה לד"ר ברנרדו מלמוד, מומחה IBD במחלקת גסטרו בוולפסון. הייעוץ במהלך בדיקת המטופל התאפשר בזכות מערכת ARnet ייחודית וייעודית שפותחה על ידי החברה הישראלית MindsView, באמצעותה משודרים נתונים ממשקף המשלב טכנולוגית מציאות רבודה ופלט של הדמיית האולטראסאונד, ומתוקשרים באופן מוצפן, בזמן אמת ישירות למדריך מרוחק.
פרופ' דן קרטר: "התגברות על החסמים להתמקצעות בשימוש בטכנולוגיות הדמיה לא פולשניות תאפשר גם טיפול זמין וטוב יותר לחולים, וגם טיפול זול יותר למערכת הבריאות, המותאם לאתגרים איתם צפויה להתמודד. משקף המציאות הרבודה פותח אופק חדש ללימוד אולטראסאונד, שמאפשר גם ניטור של מצב החולה ליד המיטה, בלי קרינה והמתנה ובלי צורך בבדיקה פולשנית, וגם חוויה לימודית מצוינת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה