בריאות

הוצאתם אישור מחלה? זה החוק החדש שעלול לסבך אתכם

אושר בוועדת העבודה והרווחה: קופות החולים יורשו לראשונה להנפיק אישור מחלה קצר למבוטחים ללא חתימת רופא. במקרה של חשש לאמינות האישור- מעסיקים יורשו לזמן את העובד לבדיקה על חשבונם
מערכת ice | 
רפואה (צילום shutterstock)
ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ ישראל אייכלר אישרה תקנות משרד העבודה הנוגעות להנפקת אישורי מחלה דיגיטליים לעובדים ללא ביקור אצל רופא. על פי התקנות, תעוגן בתקנות האפשרות הקיימת בנהלים להנפקת אישור מחלה קצרה על ידי רופא ללא ביקור.
בנוסף נקבע לראשונה כי עובד יהיה רשאי להציג תעודת מחלה קצרה שניתנה על ידי קופת החולים שלא בחתימת רופא.  תעודות מחלה אלה ('מחלה קצרה') יוגבלו לעד 4 ימים בתוך 7 ימים רצופים, עד 4 פעמים בשנה ועד 10 ימים בשנה בסה"כ.

נציגי קופות החולים שלקחו חלק בדיונים תמכו בתיקון, שיפנה לדבריהם רופאים מעיסוק באישורי מחלה, הגוזל היום חלק ניכר מזמנם. כמו כן, לבקשת נציגי המעסיקים,  הודיעו נציגי הקופות שידאגו להטמיע את המגבלות הכמותיות על אישורי המחלה הקצרה במערכות שלהם, בכדי למנוע מצב בו המעסיקים ידרשו לספור ולבחון את העמידה של כל עובד בכללים. 
בדיון הקודם בתקנות ביקשו נציגי המעסיקים ליצור מנגנון שיאפשר להם לבדוק או לערער על אישורי מחלה שהונפקו ללא חתימת רופא, בשל תופעה גוברת לדברם של ניצול לרעה של ימי מחלה על ידי עובדים. בכדי לתת מענה לסוגיה הוחלט להרחיב מנגנון שקיים כיום לגבי אישורי מחלה שאינם מטעם קופת החולים, ולאפשר למעסיק לזמן עובד לבדיקה מטעמו במצב בו הוא חושש שאישור מחלה שהונפק על ידי הקופה ללא חתימת רופא איננו אמין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה