בריאות

פריצת דרך בטיפול מחלת הסרטן: התרופה שעשויה להציל את חיי החולים

ביומיקה מפרסמת את התוצאות העולות ממחקר קליני אשר בחן את השימוש בתרופה "BMC128" ויעילותה עבור חולים במחלת הסרטן וחולי המלנומה. על פי ממצאי המחקר, 72% מהנחקרים הראו אינדיקציות קליניות חיוביות, הכוללות שיפור ואף נסיגה במצב המחלה, כמו גם עצירת התקדמות המחלה בחלק גדול מהמקרים

מערכת ice | 
מנכל ביומיטקה (צילום יח"צ)

ביומיקה, חברת ביו-פרמצבטיקה ישראלית וחברת בת של אבוג'ן, המפתחת תרופות חדשניות מבוססות מיקרוביום, פרסמה אמש (חמישי) את תוצאותיו של  מחקר קליני חדשני, אשר בוצע על ידה בשני בתי חולים בארץ. 

מדובר בניסוי אשר בדק את השימוש בתרופה האימונו אונקולוגית המכונה "BMC128". המחקר נערך בקרב חולים במחלת סרטן הריאות מסוג NSCLC, סרטן הכליה מסוג RCC, וחולי מלנומה.
התרופה מבוססת מיקרוביום בפיתוח חברת ביומיקה בשילוב עם אימונותרפיה, זאת בכדי להציע גישה טיפולית חדשנית בנוגע לחולי סרטן שלא הגיבו לטיפול ע"ב אימונותרפיה בעבר. ביומיקה צפויה להציג את ממצאי המחקר הקליני בכנס של האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית בחודש הבא. 

(צילום: יח"צ)

לטענת ביומיקה, על פי ממצאי המחקר עולה כי נרשמה יעילות פוטנציאלית של טיפולי סרטן המבוססים על מיקרוביום. על אף שמדובר בתוצאות ראשוניות אשר מבוססות על מדגם קטן של חולים,  ממצאי המחקר מהווים עדות ראשונית ליעילותם הפוטנציאלית של טיפולי סרטן המבוססים על מיקרוביום.
למרות שתוצאות אלו הן ראשוניות ומבוססות על מדגם קטן של חולים, הן החברה מדווחת כי אלו מצביעות על כך שישנם יתרונות פוטנציאליים של התרופה עבור חולי סרטן בשלבים מתקדמים. לטענת ביומיקה, זו הפעם הראשונה בה תרופה המבוססת על מיקרוביום מצליחה להוביל לשיפור במצבם של חולי סרטן במסגרת ניסוי קליני בבני אדם בישראל. 
על פי ממצאי המחקר, לא דווחו במהלך המחקר תופעות לוואי חמורות העשויות להיות קשורות ל-BMC128, נתון המצביע על פרופיל הבטיחות הגבוה של התרופה עבור הנבדקים.
 



עוד עולה, כי 72% ממשתפי המחקר הראו אינדיקציות קליניות חיוביות, הכוללות שיפור ואף נסיגה במצב המחלה, כמו גם עצירת התקדמות המחלה בחלק גדול מהמקרים. נתונים אלה המצביעים על יעילות פוטנציאלית לשילוב BMC128 ו-nivolumab.

מלבד זאת, החברה מדווחת כי ב-55% מהמטופלים נדגמה תגובה חיובית ממושכת לטיפול המשולב, עם מספר חולים שהראו משך תגובה בולט של מעל 16 שבועות, כאשר חולה אחד הראה יציבות במצב המחלה במשך מעל ל-80 שבועות. 100% מחולי RCC ו-60% מחולי NSCLC במחקר הראו אינדיקציות קליניות חיוביות, המצביעות על יעילות פוטנציאלית של התרופה עבור סוגים שונים של סרטן.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה