בעולם

ג'ו ביידן תוקף את ישראל: "התגובה הישראלית מופרזת, זה מוכרח להיעצר"

ברקע הצהרות של בכירים ישראליים על הרחבת הפעילות של ישראל ברצועת עזה (בדגש על רפיח), נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, קיים מסיבת עיתונאים ובה הדגיש כי פעולה כזו תהיה "אסון", וציין כי הוא דובק בנתניהו ומנהיגים נוספים להגביר את היקף הסיוע ההומניטרי לרצועה
מערכת ice | 
בנימין נתניהו וג'ו ביידן (צילום פלאש / מרים אלסטר)
מלחמת חרבות ברזל בעיצומה, אך האשראי של ישראל לפעילותה ברצועת עזה הולך ומתרחק. נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר לאחרונה במסיבת עיתונאים מיוחדת שקיים כי התגובות בעזה הן "מופרזות" וכי הוא דובק בהשגה של הפסקת אש ממושכת.  כמו כן, הוא הדגיש את העובדה כי הוא מפעיל לחץ על רה"מ בנימין נתניהו בשביל להכניס סיוע הומניטרי לעזה.
בנוסף, הוא אמר כי הוא שוחח עם נשיא מצרים, א-סיסי, (אשר כינה אותו נשיא מקסיקו) וניסה לשכנע אותו לפתוח את הגבול במטרה לאפשר סיוע הומניטרי. "יש שם בני אדם מורעבים, בצרה וגוססים. זה מוכרח להיעצר", הסביר. כמו כן, ביידן ציין כי הוא בקשר רציף עם מנהיגים בעולם הערבי והוא דוחק בהם להכניס כמה שיותר סיוע לעזה, וכן לפעול לטובת עסקת חטופים.
נקודה נוספת אותה הוא הזכיר במהלך מסיבת העיתונאים, היא הקשר בין ישראל לסעודיה והסכם הנורמליזציה שהיה אמור להיחתם בין המדינות. "לפני שחמאס תקף, הייתי בקשר עם סעודיה ואחרים. הם עמדו להכיר בזכות הקיום של ישראל, להפוך אותה לחלק מהמזרח התיכון ולהכיר בה - בתמורה לדברים שאנחנו התחייבנו לעשות", אמר הנשיא. כמו כן, הוא שיער כי חמאס רצה למנוע את ההסכם ההיסטורי ובכך החליט על התזמון המדויק של מתקפת ה-7 באוקטובר.
נוסף על דבריו של ביידן, גורמים בכירים בממשל האמריקני הזהירו אתמול (חמישי) כי כל פעולה צבאית ישראלית ברפיח באופן שאינו מבוקר או מחושב – תהיה "אסון". הדברים מגיעים על רקע העובדה כי ברפיח נמצאים כרגע יותר ממיליון בני אדם שמחפשים מחסה, ופעולה באזור תהיה מורכבת במיוחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה