בעולם

ג'ף בזוס שיקר לנזקקים? 100 מיליון הדולר שלא הגיעו ליעד

לאחר אירוע שריפות הענק בהוואי, המיליארדר ג'ף בזוס וארוסתו לורן סאנצ'ס, לא עמדו מהצד והודיעו שיתרמו 100 מיליון דולר למען שיקום האי. כעת, חמישה חודשים לאחר האירוע, הרשויות המקומיות באי מודיעות כי הכסף מהזוג טרם הגיע
מערכת ice | 
ג'ף בזוס וארוסתו לורן סאנצ'ס (צילום יוטיוב/ CNN)
מייסד ענקית הקמעונאות אמזון, ג'ף בזוס, זכה לחשיפה לא רק בזכות פעילותו העסקית אלה, גם בשל הפעילות הפילנתרופית שלו. בזוס וארסותו לורן סאנצ'ס, נוהגים לתרום באופן תדיר למען החברה וכך עשו לאחר שריפת הענק הוואי, אך על פי ממצאים נראה כי התרומה לא יצאה אל הפועל.
בחודש אוגוסט האחרון, פרצו במאווי שבהוואי, שריפות אפוקליפטיות אשר גרמו למותם של לפחות 90 בני אדם והרס רק ברחבי האי. בנוסף, נטען כי הנזק הכלכלי עומד על כ-10 מיליארד דולר.
המיליארדר ג'ף בזוס וארוסתו לורן סאנצ'ז לא נשארו חייבים ובמסגרת הצהרה שפרסמו הודיעו כי יתרמו כ-100 מיליון דולר למען בנייה מחדש של מאווי. בזוס אורוסתו, זכו לשבחים רבים על המהלך, אך קרוב לחמישה חודשים לאחר מכן נראה כי הכסף לא הגיע.
אחד המאפיינים הבולטים של פעילויות הפילתרופיה של בזוס, היא העובדה שהיא לא מרבה בפרסום פרטים עליהם. בזוס וארוסה לורן סאנצ'ס תרמו כ-15.5 מיליון דולר במהלך חמשת החודשים האחרונים דרך קרן בזוס מאווי, כך מסר דוברו של בזוס. 
באותה הצהרה הדובר של בזוס, סירב למסור מידע או לנקוב בשמות הנמענים אליהם הגיע הכסף. במקביל, הרשויות המקומיות ועמותות באי השני בגודלו בהוואי הודיעו כי הכסף לא הגיע אליהם. כאמור, זו לא הפעם הראשונה שבזוס מציע מעט פרטים על הפילנתרופיה שלו. מכאן עולה השאלה האם התרומה באמת תצא לפועל או שלמעשה מדובר בתעלול יחסי ציבור מצדם של הזוג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה