בעולם

ג'ף בזוס יתרום 100 מיליון דולר לשיקום הוואי; כ-1,000 אנשים נעדרים

מייסד אמזון וארוסתו לורן סאנצ'ז הקימו קרן צדקה לשיקום איזור השריפות בהוואי. לפחות 90 בני אדם נהרגו באסון וכאלף עדיין מוגדרים נעדרים
מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
מייסד אמזון המיליארדר ג'ף בזוס וארוסתו, שדרנית החדשות לשעבר והטייסת לורן סאנצ'ז, הודיעו כי יתרמו 100 מיליון דולר למאווי, לשיקום הנזקים משריפות הענק באי בהוואי.
"אנו חושבים על כל המשפחות שאיבדו כל כך הרבה ועל קהילה שנותרה הרוסה", אמרו בזוס, בן 59, וסאנצ'ז (53), בהצהרה משותפת באינסטגרם ביום שישי. "הצרכים המיידיים חשובים כרגע, וכך גם הבנייה מחדש לטווח ארוך שתצטרך לקרות - גם לאחר שהרבה מתשומת הלב ירדה", הוסיפו.

בני הזוג אמרו שהקימו קרן למען מאווי, במטרה לעזור לה להחזיר את האי על הרגליים, "עכשיו ובמהלך השנים הקרובות, ככל שהצרכים המתמשכים יתגלו".
השריפות האפוקליפטיות במאווי השבוע גרמו למותם של לפחות 90 בני אדם ו-1,000 עדיין מוגדרים נעדרים, לפי גורמים מקומיים. כמו כן, נהרסו אלפי בתים.
 
חברת המחקר קורלוג'יק טוענת כי הנזק לאלפי הבתים שנשרפו עומד על כ-1.3 מיליארד דולר. מנגד, חברת AccuWeather טוענת שהנזק הכלכלי הכללי (שכולל נזקים לבתים פרטיים ועסקים מבוטחים ולא מבוטחים) צפוי לעמוד על עד כ-10 מיליארד דולר. מרבית הנזק נגרם בעיר להאינה שבה מתגוררים כ-10 אלף תושבים, והיא נחשבת למרכז תיירותי וכלכלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה