בעולם

המלחמה לקראת סיום? זו ההחלטה שקיבלה ארה"ב

נושאת המטוסים האמריקנית ג'רלד פורד שהובאה בימים הראשונים של המלחמה על מנת להרתיע את חיזבאללה ואיראן שלא לפתוח בחזית נוספת תעזוב את האזור בימים הקרובים בדרך חזרה לארה"ב
מערכת ice | 
נושאת המטוסים גראלד פורד (צילום חיל הים האמריקאי)
המלחמה אמנם ממשיכה בכל העוצמה, אך ארצות הברית מתחילה להחזיר חלק מהכוחות במזרח התיכון: נושאת המטוסים האמריקנית ג'רלד פורד שהובאה לאזור מזרח הים התיכון עם תחילת המלחמה תעזוב את האזור בימים הקרובים ותשוב בחזרה לארצות הברית, כך לפי גורמים אמריקנים שדיברו ל-ABC.
סיום המלחמה אמנם לא נראה באופק, אך ארצות הברית מתחילה להחזיר חלק מהכוחות שהובאו לאזור המזרח התיכון עם פרוץ המלחמה בשבוע השני של אוקטובר, על מנת להרתיע גורמים עוינים באזור כמו איראן וחיזבאללה שלא לפתוח במלחמה על ישראל.
נושאת המטוסים ג'רל פורד היא החדשה והגדולה ביותר מבין נושאות המטוסים האמריקאיות ונשלחה לאזור המזרח התיכון יום לאחר תחילת המלחמה. אותם גורמים אמריקנים ציינו כי לפי לוח הזמנים נושאת המטוסים הייתה אמורה לסיים את תפקידה בימים הקרובים וכי לארצות הברית עדיין מספיק כוחות באזור.
ידיעה זאת מגיעה בשיאה של מערכה ימית המתבצעת בין ארה"ב ובעלות בריתה לחותים בתימן שהחליטה לסגור את מיצרי באב אל מנדב לתנועת אניות לישראל. אמש דווח שארצות הברית הטביעה שלוש סירות של החותים ועשרה מהם נהרגו. במפרץ הפרסי נמצאת עדיין נושאת המטוסים אייזנהאואר שהגיעה לשם על מנת להרתיע את איראן, בנוסף למשחתות המוצבות גם בים האדום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה