מדדים ומחקרים

בעקבות מס שהוטל על הבנקים: קריסת מניות בבורסה באיטליה

ממשלת איטליה אישרה מס חד פעמי על הבנקים במדינה וגרמה לנפילה חדה של מניות הבנקים. מדוע המס הוטל ואילו מדדים נפגעו בעקבותיו?  
מערכת ice | 
ירידות בבורסה (צילום vecteezy)
המסחר בבורסה נפתח היום (שלישי) במגמות שליליות בכל העולם ומעל כולן הייתה זו איטליה שבלטה לשלילה. בצעד שנועד לתמוך במשקי הבית במדינה, הממשלה אישרה מס של כ-40% על מרווח הריבית הנקי, שהם הרווחים של הבנקים במדינה שמקורה היא הריבית הגבוהה.
על פי הערכותיו של סיטי בנק, מדובר במהלך שיפגע ב-19% מהרווחים של הבנקים ואף טענו כי למס זה ישנה השפעה שלילית על הבנקים מעצם השפעתן על מספר גורמים שנוגעים למניות הבנק.
את המהלך מוביל סגן ראש ממשלת איטליה, מתאו סלביני, שציין במהלך מסיבת עיתונאים כי: "עלינו להסתכל על הרווחים של הבנקים במחצית הראשונה של 2023, גם כתוצאה של העלאות הריבית של הבנק המרכזי האירופי, על מנת להסיק שאנו לא מדברים על מיליונים בודדים אלא על מיליארדים. העלות נטל הכסף על משקי בית ועסקים גדלה ואף הכפילה את עצמה - אבל היא לא הגיעה באותה מידה לפיקדונות על העו"ש של הציבור".
השלכותיו של המהלך הנ"ל לא איחרו להגיע וגרמו למניות הבנקים והמדדים האיטלקיים לרדת. מניות BPER Banca מגיבות בירידה של ב-8%, ואינטסה סנפאולו מוחק 7%, גם שאר הבנקים Banco BPM, UniCredit ו-Finecobank יורדים בלמעלה מ-6%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה