השוק

גורם כלכלי בכיר מרגיע: בניגוד לפרסומים - אין הוראות מיוחדות לבנקים

בניגוד לפרסומים בחלק מכלי התקשורת מרגיע היום גורם כלכלי בכיר ואומר כי אין כל הוראה לבנקים להגדיל את ההפרשה לחובות מסופקים; "הייתה ישיבה בפיקוח עם בכירי הבנקים והיה ניסיון לברר אם הבנקים מעדכנים את רמות הסיכון של הכלכלה ובכל מקרה הפיקוח לא הוציא הוראה כזו"
ניצן כהן |  1
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל)
גורם כלכלי בכיר אומר היום (שלישי) בשיחה עם ice כי בניגוד לפרסומים ברשתות החבריות שמצאו את דרכן לאחדים מכלי התקשורת לא ניתנה כל הוראה למערכת הבנקאית להגדיל את ההפרשה לחובות מסופקים. "ברור שהבנקים יגדילו את ההפרשה שלהם לחובות מסופקים בגלל העלייה בפרמיית הסיכון של הכלכלה המקומית. אבל לא הפיקוח לא מהוציא כל הוראה כזו ולא משהו דומה לה" אמר הבוקר גורם כלכלי בכיר במצוי בפרטים.
הגורם הוסיף כי מקור הבלבול שמצא את דרכו לעיתונות הכלכלית היה בפגישה שהתקיימה בפיקוח על הבנקים עם בכירי המערכת הבנקאית ושם ביקשו הגורמים הרלוונטיים בפיקוח להבין כיצד המערכת הבנקאית נערכת לעלייה בפרמיית הסיכון של הכלכלה המקומית. כשבפיקוח הבינו שבבנקים בוחנים את איכות תיקי האשראי שלהם בקפידה הרי שנחה דעת הפיקוח ולא יצאה כל הוראה מהסוג הזה.

עכשיו צריך להבין כי פרמיית הסיכון של ישראל כמו של כל הכלכלות עלתה בגלל עליית הריבית והעלייה בסביבת האינפלציה שמכבידה על משקי הבית. אם מוסיפים לזה את החקיקה המשפטית שאמורה שמכבידה על המערכת הבנקאית בכל הנוגע לגיוס כסף הרי שמתבקש שיתבצעו התאמות בדו"חות הכספיים. ומכאן הגדלת ההפרשה לחובות מסופקים בסביבה הכלכלית הנוכחית היא כמו להכריז על זריחת השמש בבוקר או על שקיעתה בערב.
"לא צריך להיכנס לסטרס" אמר הגורם הכלכלי הבכיר "הפיקוח לא שינה דבר בעמדתו כלפי תיק האשראי של המערכת הבנקאית. היא שמרנית מאוד ובסך הכל מנוהלת טוב. מטרת הפגישה הייתה להרגיש את הדופק בבנקים. זהו וכשכולם הבינו שהכל בסדר והנהלות הבנקים מבצעות את כל התאמות הנדרשות, נחה דעת בנק ישראל ובשורה התחתונה לא השתנה דבר". אמר הגורם.
בבנק ישראל אומרים כי הם אינם מתייחסים לשיח שוטף עם המערכת הבנקאית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    החלושס מתחיל
    חלוש'ס 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאללה שרה הולכים לישון תעירו אחרי מלחמת עולם.
    סגור