בעולם

אבל באיטליה: סילביו ברלוסקוני הלך לעולמו בגיל 86

כחודשיים לאחר שאושפז בגין החמרה במחלת הלוקמיה ממנה סבל, סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה לשעבר, הלך לעולמו בגיל 86. ברלוסקוני ידוע בשערוריות הרבות ובשנים הרבות בהם היה הבעלים של קבוצת הכדורגל מילאן אותה הוביל להישגים רבים
מערכת ice | 
סילביו ברלוסקוני (צילום shutterstock)
ראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, מת הבוקר בגיל 86 כתוצאה ממחלת הלוקמיה.
איל התקשורת, שהוביל שלוש ממשלות איטלקיות בין 1994 ל-2011 ומפלגת פורצה איטליה שלו היא שותפה זוטרה בקואליציה הנוכחית, סבל מלוקמיה מזה זמן.
ברלוסקוני היה אחד הפוליטיקאים הראוותנים ביותר באיטליה, שעשה קאמבק פוליטי ב-2017 למרות קריירה מלאה בשערוריות מין, אינספור האשמות על שחיתות והרשעה בהונאת מס.

לאחרונה הוא שהה בבית החולים בסן רפאלה במילאנו ועבר טיפול לזיהום בריאות הקשור למחלה ולאחרונה חזר שוב לבית החולים עם הרעה במצבו.
ברלוסקוני, שנולד במילאנו בשנת 1936, החל את הקריירה העסקית שלו בפיתוח נכסים לפני שהמשיך והקים את Mediaset, רשת השידור המסחרית הגדולה באיטליה. בנוסף, החזיק במועדון הכדורגל מילאן בין השנים 1986 ל-2017, איתם זכה 5 פעמים בגביע אירופה לאלופות/ליגת האלופות. שוויו בעת מותו הוא כמעט 7 מיליארד דולר.
פורצה איטליה נוסדה בשנת 1993 ושנה לאחר מכן ברלוסקוני היה ראש הממשלה הראשון שנבחר מבלי שהחזיק קודם לכן בתפקיד ממשלתי והקדנציה השנייה שלו בתפקיד, בין 2001 ל-2006, היא הארוכה ביותר של מנהיג איטלקי מאז מלחמת העולם השנייה. ב-2008 חזר לתפקיד, אך התפטר ב-2011 בעקבות משב רחובות חריף.
ברלוסקוני הורשע בהונאת מס בסוף 2012, שבגינה ריצה את עונשו בן השנה בעבודות שירות חלקיות בבית מגורים במילאנו.
בשנת 2019 זכה ברלוסקוני במושב בפרלמנט האירופי ובבחירות הכלליות באוקטובר 2022 שבה מפלגתו לשלטון בקואליציה בראשות של ג'ורג'יה מלוני.
הוא התחתן פעמיים והותיר אחריו חמישה ילדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה