בעולם

31 ילדים אוקראינים שנחטפו על ידי הרוסים חזרו הביתה

סרטון ששיתף ארגון הומוניטרי הראה ילדים יוצאים מאוטובוס אל זרועותיהם של קרובי משפחה, חלקם עם עיניים דומעות. "לפני הילדים וההורים יש החלמה פסיכולוגית ופיזית. ונמשיך לטפל בהם עד שהמשפחות יהיו בבית"
מערכת ice | 
דגלי רוסיה ואוקראינה (צילום shutterstock)
31 ילדים אוקראינים שנחטפו ונלקחו לרוסיה במהלך הפלישה לאוקראינה, הובאו כעת הביתה. "ילדים שנחטפו על ידי הרוסים מאזורי חרסון וחארקוב עברו סוף סוף את הגבול עם קרוביהם ועכשיו הם בטוחים", אמר הארגון, Save Ukraine. "אחרי פרידה ארוכה של מספר חודשים, הם יפגשו את משפחותיהם".
סרטון ששיתף הארגון הראה ילדים יוצאים מאוטובוס אל זרועותיהם של קרובי משפחה, חלקם עם עיניים דומעות. "לפני הילדים וההורים יש החלמה פסיכולוגית ופיזית. ונמשיך לטפל בהם עד שהמשפחות יהיו בבית". Save Ukraine מספקת "פינוי, סיוע הומניטרי ודיור למשפחות וילדים באזורי מלחמה", לפי אתר האינטרנט שלה.
זה היה המבצע החמישי שלה שהביא ילדים אוקראינים הביתה, אמר ראש הקבוצה, מיקולה קולבה לרשת "מדוזה". המאמץ הקשה כלל אמהות שעומדות בפני "חקירה של 13 שעות" על ידי שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה וסבתא שמתה מהלחץ שחוותה במהלך המסע בניסיון להחזיר את שני נכדיה הביתה. "לב האישה לא עמד בזה", טענו בארגון.
ה-ICC הוציא בחודש שעבר צווי מעצר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולנציבת זכויות הילדים מריה לבובה-בלובה והאשימו את השניים בפשעי מלחמה שכללו גירוש לא חוקי של ילדים מאוקראינה לרוסיה מאז החלה הפלישה האכזרית בפברואר 2022.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה