בעולם

גולדמן זאקס: "צפויה צניחה במחירי הדירות בערים הגדולות בארה"ב"

לפי תחזית אנליסטים של גולדמן זאקס, בארבע ערים גדולות בארה"ב צפויה ירידה של 12% עד 19% במחירי הדיור עד סוף 2024: אוסטין, סיאטל, פיניקס וסן פרנסיסקו
מערכת ice | 
שוק הנדל"ן בארה"ב בצניחה (צילום shutterstock)
ארבע ערים בארה"ב שחוו פריחה בשוק הדיור במהלך מגיפת הקורונה, צפויים לירידות משמעותיות במחירי הדירות עד סוף השנה הבאה – כך על פי אנליסטים של גולדמן זאקס.
הערים אוסטין, סיאטל, פיניקס וסן פרנסיסקו יחוו כולן ירידות מחירים בשיעור דו ספרתי, כאשר היצע הבתים הזמינים עולה על הביקוש, כך חוזים האנליסטים של הבנק בהודעה ללקוחות ביום חמישי שעבר שפרסם הניו יורק פוסט.
הירידה הגדולה ביותר במחירי הדירות תתרחש באוסטין, שם המחירים צפויים לרדת ב-19% עד סוף 2024 בהשוואה לסוף 2022, על פי ההערכה. המחירים צפויים לרדת בפניקס ב-16%, בסן פרנסיסקו ב-15% ובסיאטל ב-12%.

"במקום להעיד על דברים שצפויים להתרחש במדינה, אנו רואים בהיצע היתר המתהווה בשווקים בחוף האוקיינוס השקט ובשווקים הדרום-מערביים, כמשקף אתגרים מקומיים, במיוחד רמות נמוכות מאוד של סבירות, עיוותים הקשורים למגפה, ובשווקים מסוימים ריכוז גבוה של תעסוקה בתעשיית הטכנולוגיה", אמרו האנליסטים של גולדמן זאקס.
כפי שציינו האנליסטים, סיאטל וסן פרנסיסקו הם ביתם של חברות טכנולוגיה גדולות - שרבות מהן, כולל ענקים כמו אמזון, גוגל וטוויטר, ערכו פיטורים בתגובה למצב הכלכלי. ברמה הלאומית, מחירי הדירות צפויים לצלול השנה ב -6.1%, לפי גולדמן זאקס.
שוק הדיור האמריקאי הלוהט בעבר נאבק במהלך השנה האחרונה בזינוק בריביות המשכנתאות, אשר נעו על ממוצע של 6.5% נכון לשבוע שעבר, על פי פרדי מק.
התעריפים הגבוהים דחקו רבים מרוכשי דירות פוטנציאליים לשוליים ואילצו חלק מהבעלים להוריד את המחירים המבוקשים שלהם כדי לפתות ביקוש.
שיעורי המשכנתאות התקררו מעט מאז שהגיעו לשיא של מעל 7% בסתיו שעבר. ובכל זאת, כמה נתוני אינפלציה מטרידים אחרונים החמירו את החשש שהפדרל ריזרב יעלה את הריבית בשיעור גבוה מהצפוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה