בעולם

הרעלה המונית של ילדות באיראן- מי אחראי לכך?

השלטונות האיראניים הודיעו על חשיפת מבצע הרעלה המוני בעיר "קום". על פי החשד הוחדרו חומרים כימיים זמינים על ידי אלמונים לבתי הספר על מנת לסגור אותו ובכך ולחסום את הגישה של הצעירות להשכלה
מערכת ice | 
מומחית איראנית לעניינים בינלאומיים, אלהם עבדיני
השלטונות האיראניים הודיעו היום (ראשון) על חשיפת מבצע הרעלה המוני בעיר "קום", העיר הקדושה לשיעים. על פי החשד אלמונים החדירו חומרים כימיים לבתי הספר בעיר והרעילו מאות ילדות בניסיון להביא לסגירת בית הספר ולמנוע מילדות השכלה.
הדיווחים על קשיי נשימה בעיר החלו מה- 18 בנובמבר, מאות תלמידות התלוננו על קשיי נשימה, שיעול, בחילות וכאבי ראש. לפני שבועיים ההורים של הילדות התאגדו והפגינו מול בניין העירייה על מנת לדרוש תשובות, העירייה הודיעה על פתיחת חקירה רשמית. סגן שר הבריאות יונס פנהאי הודיע בעקבות החקירה כי ההרעלה בוצעה כמעשה מכוון. החומרים ששומשו הינם חומרים כימיים הזמינים לכולם.
כזכור, במשך חודשים ארוכים העם האיראני יצא להפגין במחאה על משטרת הצניעות במדינה ועל מות "מהסא אמיני", שנעצרה בטהרן בידי משמרות הצניעות בטענה שהתרשלה בעטיית החיג'אב שלה. מחאה שקיבלה את השם "מחאת החיג'אב". ארגונים איסלאמיסטיים רדיקליים ידועים ככאלה המעוניינים לחסום גישה לחינוך לילדות.
הטאליבן באפגניסטן אסר על נערות ונשים ללמוד בבתי ספר ובהשכלה גבוהה לאחר שעלו לשלטון לפני כשנה וחצי. הטאליבן עושה זאת על מנת לגדל דור של נשים שלא הייתה להם גישה להשכלה ובכך, יהיו תלויות בגברי הבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה