בעולם

קצב ההדבקה בסין מרקיע שחקים: האם יש לנו ממה לדאוג?

למרות קצב ההדבקה המטורף בסין וההגבלות הקשוחות על אזרחיה, המומחים טוענים שלשאר העולם אין מה לדאוג וכי מדובר בבעיה פוליטית - לא בריאותית
מערכת ice | 
קורונה בסין (צילום יוטיוב/CBC News)
בצל העלייה החדה והמתמשכת של ההדבקה בנגיף הקורונה בסין, הסיקורים ברשתות מביעים דאגה משמעותית ביותר גם עבור שאר מדינות העולם. למרות המצב המדאיג והקצב המהיר שמעיד על כמיליון נדבקים ביום, המומחים בארץ אומרים שאין לנו ממה לדאוג.
המשטר בסין כידוע אינו חושף בד"כ את המידע המדויק כפי שהוא בשטח ואכן מסמכים חדשים שמגיעים מהמדינה חושפים את התמונה האמתית של המצב. על פי הנתונים כ-250 מיליון אזרחים סינים נדבקו בחודש האחרון וזאת בעוד שהמדינה דיווחה רק על קצת מעל ל-4 אלף מקרים. 
ההבדל הגדול מונע כנראה משוני מהותי בהנחיות הרישום של הדבקות במדינה לעומת ההנחיות של ארגון הבריאות העולמי. בהתאם לכך סין רושמת מקרים שנגרמו באופן ישיר מהמגפה ולא ממחלות רקע אחרות שהוגברו בעקבות ההדבקה, כך על פי אתר 'מאקו'. 
גורם נוסף שכנראה הביא להחמרה כה רצינית במצב זו דווקא המדיניות הקשוחה במדינה, "מדיניות אפס הדבקה", אשר דוגלת בסגירה הרמטית של המדינה גם כלפי חוץ וגם כלפי פנים. דווקא המדיניות הזו, על פי המומחים בארץ, מביאה להיווצרותם של זנים חדשים שיהיו עמידים יותר בפני החיסונים שפותחו עד כה. 
כמו כן, המומחים מרגיעים כי הבעיה של סין נותרת בעיקר כפי שהיא כעת - בעיה של סין בלבד. גם אם מערכות הבריאות לא יוכלו לעמוד בקצה, אין הנגיף אמור להוות דאגה עבור אנשים רגילים שאינם מדוכאי חיסון או בעלי מחלות רקע קשות. יתרה מכך, הדבר מצביע על בעיות בפוליטיות ולא בריאותיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה