בעולם

בדרך לאיסור על צפייה בפורנו? זו הצעת החוק שעלתה

בקרוב בישראל? הצעת חוק שמבקשת להגדיר מחדש את החשיפה המינית באינטרנט, מסעירה את הקונגרס האמריקאי
מערכת ice | 
פורנו (צילום unsplash)
הסנאטור הרפובליקני מייק לי הציג הצעת חוק בת עמוד אחד בלבד, אך העמוד הזה עלול להגדיר מחדש את גבולות החשיפה המינית באינטרנט, מה שיכול לשנות לחלוטין את תעשיית הפורנוגרפיה.
לי, ממדינת יוטה, הציג את הצעת החוק שכותרתה ה-Interstate Obscenity Definition Act, ב-14 בדצמבר. הצעת החוק "תקבע הגדרה לאומית של גסות שתחול על תוכן מגונה" המועבר באינטרנט.
"גסות אינה תוכן מוגן על פי התיקון הראשון, והיא אסורה בהעברה בין-מדינתית או לחו"ל על פי החוק האמריקאי. אבל גסות היא קשה להגדרה, (שלא לדבר על העמדה לדין) על פי המבחן הנוכחי של בית המשפט העליון", נכתב בחוק המוצע.
בעוד שכרגע זה חוקי להפיק פורנו בארה"ב, לבית המשפט העליון יש מערכת של סטנדרטים כדי לקבוע אם החומרים הם מגונים, דבר שאינו מוגן חוקית. על פי המבחן, חומרים נחשבים ללא-ראויים אם הם פונים לאינטרסים, מתארים "התנהגות מינית בצורה פוגענית בעליל" או חסרים "ערך ספרותי, אמנותי, פוליטי או מדעי רציני".

הצעת החוק של לי, אם תתקבל, תשנה את מבחן הסבירות של הצגת תוכן מיני. על פי ההצעה, תוכן ייחשב כלא-ראוי אם הוא יתאר "אקטים מיניים ממשיים או מדומים מתוך כוונה אובייקטיבית לעורר, לעורר או לספק את התשוקות המיניות של אדם". כלומר, פורנו לצפייה למטרות הנאה.
 
הצעת החוק הוגשה לסנאט ב-14 בדצמבר, על פי רישומי הקונגרס. היא עדיין לא השיגה תומכים נוספים.
חברים בקואליציית Free Speech Coalition, איגוד שמגן על זכויותיהם של עובדות ועובדים בתעשיית הסרטים למבוגרים, מתחו ביקורת על הצעת החוק של לי בציוץ ביום חמישי, ואמרו שהיא "תסיר את ההגנות של התיקון הראשון של פורנו, ותאסור למעשה הפצה של חומר למבוגרים בארה"ב."
מייק סטייביל, הדובר של קואליציית חופש הביטוי, אמר גם הוא ל-VICE News כי הצעת החוק "זכתה לכמות עצומה של תשומת לב".
"החברים שלנו מבינים את זה מה זה: זה איום על העסק שלהם, על הפרנסה שלהם. זה איום על הקהילה שלהם", אמר סטייביל, לפי VICE.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה