דיגיטל וטק

אתר הפורנו הגדול בעולם במלחמה נגד פורנו

החברה שמפעילה כמה מהאתרים הפורנוגרפיים המובילים בעולם אחראית, באופן מפתיע, גם להסרה של המוני סרטונים פורנוגרפיים ממנוע החיפוש של גוגל. איך זה מסתדר?
יאיר מור |  3
XXX (צילום pexels edit ice)
חברת MindGeek מפעילה כמה וכמה אתרים פורנוגרפיים מוכרים. הגדול שבהם הוא PornHub, אך בין האתרים האחרים שלה ניתן למנות גם את YouPorn, RedTube, Xtube ו-Tube8, לצד לא מעט אחרים. כמות התכנים הזמינים באתרים הללו עצומה – אבל מתברר שבמקביל, פועלת החברה גם להסרת תכנים פורנוגרפיים מהרשת.
אתר TorrentFreak ניתח את דו"ח השקיפות של גוגל, שמציג מידע על בקשות להסרת תוצאות חיפוש מהמנוע שלה – ובפרט, את הבקשות שהוגשו על ידי MG Premium, חברת-בת של מעצמת התוכן-למבוגרים הלוקסמבורגית-קנדית, שמחזיקה בזכויות על עשרות אלפי סרטים כחולים של חברות הפקה שנפתחו או נרכשו על ידי מינדגיק במשך השנים. הממצאים היו מפתיעים למדי.
מינדגיק פרימיום החלה להגיש בקשות להסרת תוצאות מגוגל ב-2014, והגישה מאז ועד היום 561 מיליון בקשות להסרת עותקים פיראטיים של התכנים שלה. מתחילת השנה, הקצב גבר משמעותית, ונכון לסוף השבוע האחרון היא הגישה 121 מיליון בקשות להסרות תוצאות חיפוש – וזה רק ב-10.5 חודשים בערך. עד סוף השנה המספר הזה עשוי להתקרב ל-240 מיליון.
ב-TorrentFreak מציינים כי החברה היא למעשה בעלת זכויות היוצרים שדרשה מגוגל להסיר הכי הרבה תוצאות ממנוע החיפוש – כמעט פי שניים מהבאה בתור, חברת התוכן המצויר Viz. אמנם, באופן רשמי איגוד תעשיית המוזיקה הבריטית הגיש יותר בקשות – אך הוא מייצג חברות רבות, ואף אחת מהן לא אחראית למספר בקשות שמתקרב לזה של מינדגיק.
מדובר במידע אירוני למדי – שכן האתרים שמפעילה מינדגיק עצמה אחראים ללא מעט בקשות של חברות מתחרות להסרת עותקים פיראטיים של התכנים שלהן. למעשה, האתר היחיד של החברה שלא מהווה כיום פלטפורמה להפרת זכויות יוצרים שיטתית הוא PornHub, שלפני כשנתיים מחק כמעט את כל התוכן שהועלה אליו על ידי גולשים בעקבות צעד דרמטי של חברות האשראי, והפך לאתר חוקי למהדרין, שרק גולשים שאישרו את זהותם כבעלי זכויות על תכנים פורנוגרפיים יכולים להעלות אליו כאלו.
לפי הדו"ח, 59% מהכתובות שביקשה מידגיק להסיר אכן הוסרו; כמעט 26% מלכתחילה לא הופיעו במאגר של גוגל (מה שמטיל ספק ביעילות שבה היא ממלאת את מטרתה – למצוא ולהנגיש את כל המידע ברשת); 13.5% היו בקשות כפולות; ו-1.6% הושארו משום שגוגל לא מצאה בהן תוכן מפר זכויות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    את מי זה מעניין
    שמעון פרס 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יפלו במהרה
    סגור
  • 2.
    מעניין תביצה (ל"ת)
    באמת 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    שטויות במיץ עגבניות
    אלחי מנאי 11/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה להתווכח חה חה חה
    סגור