בעולם

אלפים חגגו באיראן - בעקבות ההפסד של הנבחרת לארה"ב

נבחרת הכדורגל של איראן הפסידה לארה"ב והודחה מהמונדיאל - וברחבי איראן נצפו חגיגות המוניות של מתנגדי המשטר ששמחו לאידם של המנהיגים, על רקע המהומות במדינה לאחרונה
מערכת ice | 
נבחרת איראן (צילום צילום מסך טוויטר כאן 11)
נבחרת הכדורגל של איראן הפסידה אמש (שלישי) 0:1 לארצות הברית במחזור המשחקים השלישי של המונדיאל, ובעקבות זאת הודחה מאליפות העולם. דווקא אחרי ההפסד המשפיל ליריבה השנואה, ברחובות איראן נצפו אלפי אזרחים חוגגים ושמחים לאידו של המשטר.
עשרות סרטונים הופצו הלילה ברשתות החברתיות המציגים חגיגות ברחובות ואף קריאות "אמריקה, אמריקה". בצילומים נראים אנשים חוגגים ברחוב, מכוניות צופרות לאות שמחה ואף זיקוקי דינור נצפו בשמים.

כידוע ברחבי איראן פרצו מחאות נרחבות בשבועות האחרונים בעקבות מעצרה הקטלני של מהסא אמיני בת ה-22, שמתה בעת מעצרה רק משום שלא עטתה כראוי חיג'אב. גם כדורגלני הנבחרת עצמם ביצעו צעד אמיץ כאשר במשחק הפתיחה מול אנגליה, בעת ניגון ההמנון של מדינתם נאלמו דום, עמדו מחובקים אך כמחאה נגד המשטר לא שרו את ההמנון.
 
חלק מהסרטונים שפורסמו הלילה צולמו בסאגז, עיר הולדתו של מהסא אמיני, העיתונאי והפעיל האיראני מאסיה אלינז'אד צייץ סרטון שבו נראה שיגור זיקוקי דינור כשברקע נשמעו צהלות. סרטון נוסף פורסם ממריבן, עיר במערב איראן מרובת אוכלוסייה ממוצא כורדי. סרטון נוסף שצייץ פעיל איראני הראה עשרות מכוניות שעצרו בפקק בזמן שהנהגים יצאו מרכבם כדי למחוא כפיים ולעודד את הניצחון של נבחרת ארה"ב.
בעל הטור בובי גוש אמר ב-MSNBC כי הסרטונים מעידים על תסכול גובר מול המנהיגים האיראנים, עקב החוקים המגבילים והפרות זכויות האדם שלה, במיוחד נגד נשים וקהילת הלהט"ב. "למרבה הפלא, אני רואה דיווחים מאיראן לפיהם האיראנים חוגגים את הניצחון האמריקאי", אמר, "זה משהו שלא הייתי מצפה לראות בעוד מיליון שנים בחיי, מה שאומר לך שהם שונאים את המשטר שלהם. והם שונאים את המנהיגים שמייצגים את המשטר הזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה