בעולם

בעלי נמל חיפה מסתבך: הדייגים ימנעו את הפרויקט הענק?

גאוטם אדאני בדרך להקים נמל חדש בהודו, ומי שמסכן את הפרויקט הם דייגים שטוענים לפגיעה בפרנסה. ההפגנה שלהם צברה תאוצה והם מסרבים לתת לכלים הכבדים לעבור בדרכם
מערכת ice |  2
גאוטם אדאני ונמל חיפה (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ שיר טורם, pexels)
בעלי הקונגלומרט קבוצת אדאני, המיליארדר גאוטם אדאני, שהוא גם בעלי נמל חיפה, הזניק פרויקט בשווי 900 מיליון דולר לבניית נמל ענק באזור ויז'ינד'אם בהודו. הפרויקט יכלול נתיבי מעבר קטנים שבהם יועברו הסחורות מספינות גדולות לכלי שיט קטנים, וכך יחסכו כסף.
מי שעומד מולו הם חבורת דייגים, שהמחאה שלהם עלולה לסכן את הקמת הפרויקט. חבורת הדייגים המפגינים הם מקהילות הדייגים הממוקמות לאורך חופי קראלה בדרום הודו, והם טוענים כי חפירה ימית המתקיימת מאז דצמבר 2015 הביאה לשחיקה משמעותית של החוף וכי בנייה עתידית מאיימת על פרנסתם.
הם קוראים לממשלה המקומית להורות על הפסקת הבנייה עד שמחקרים בלתי-תלויים יעריכו את השפעת פיתוח הנמל על המערכת האקולוגית הימית.

נמל הים הרב-תכליתי הבינלאומי ויז'ינד'אם, ליד העיר טריואנדרום, מפותח בשלושה שלבים, כאשר הראשון מתוכנן להסתיים לקראת סוף 2023. המפתחת של הנמל היא קבוצת אדאני, קונגלומרט רב לאומי בבעלות המיליארדר גאוטם אדאני, האדם העשיר באסיה והשלישי בעושרו בעולם, לפי בלומברג.
לפי סוכנות הידיעות רויטרס, המפגינים הקימו מקלט זמני גדול ישירות מול הכניסה הראשית לאתר, בו הם מקיימים הפגנות ישיבה של 24 שעות ביממה.
קבוצת עדני מתכננת לשלוח לאתר ציוד בנייה כבד ביום שישי הקרוב (25.11) לאחר שבית משפט הורה כי אין לחסום את תנועות הרכב. לטענת קבוצת אדאני, הפרויקט תואם באופן מלא לחוק ומחקרים שנערכו על ידי מומחים, כולל המכון הטכנולוגי ההודי, דחו את הטענות לפיהן חפירת הפרויקט אחראית לשחיקת החוף.
"לאור ממצאים אלו של מומחים ומוסדות בלתי תלויים, אנו חשים שהמחאות המתמשכות הן מונעות ונגד האינטרסים של המדינה ופיתוח הנמל", נכתב.
גאוטם אדאני אמר כי ויז'ינג'אם היא "מיקום ללא תחרות" באחד מנתיבי הספנות העיקריים בעולם ותפעל כנמל שינוע בתחרות עם סינגפור, דובאי וקולומבו בסרי לנקה. שבו סין השקיעה רבות בתשתית נמל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למה דייגים בהודו מעניין מדינה קטנה בשם ישראל? (ל"ת)
    שאלה 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הדייגים
    ראובן 11/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של המושחת לא קיבלו את החלק לקופת הצדקה !
    סגור