השוק

נמל חיפה: בעלים חדשים, התחלות חדשות?

אחרי שנת שיא בו הממגורה בנמל חיפה קלטה כמויות שיא של תבואה, חברת נמלי ישראל יוצאת למכרז חדש לניהול, הפעלה ותחזוקתה
מערכת ice | 
נמל חיפה (צילום פלאש 90/ ג'ורג' נובומינסקי)
חברת נמלי ישראל פרסמה היום (חמישי) מכרז חדש לניהול, הפעלה ותחזוקה של הממגורה בנמל חיפה, המשתרעת על שטח של כ-25 דונם בחלקו המערבי של נמל חיפה. הממגורה הופעלה בעבר על ידי חברת דגון מאז הקמתה, ולמשך תקופה קצרה, החל מ-2021, על ידי גדות אשר זכתה במכרז שפורסם ב-2020.
במסגרת המכרז, מבקשת חברת נמלי ישראל מהמשתתפים להציע את המחיר לטון שהמפעיל ישלם לה עבור פריקת כל טון תבואות ברציף הממגורה. הזוכה במכרז, אשר יידרש לקבל כתב הסמכה משרי התחבורה והאוצר, יקבל הרשאה להפעלת הממגורה למשך תקופה של כ-6 שנים, כאשר לחברת נמלי ישראל תישמר הזכות להאריך תקופה זו בתקופות נוספות של עד 4 שנים.
הממגורה בנמל חיפה, המהווה את שער הכניסה המרכזי והראשי לישראל תבואות, קולטת מדי שנה למעלה מ-3 מיליון טון ויותר של גרעיני חיטה, תירס, סויה, שעורה, לפתית ועוד. בשנתיים האחרונות חלה עלייה בכמויות התבואה לממדי שיא של 3.82 טון בשנת 2021.
מנכ"ל חברת נמלי ישראל, יצחק בלומנטל: "המכרז החדש להפעלת הממגורה בנמל חיפה, ביחד עם ההשקה הקרובה של מסוע הגרעינים החדש באשדוד, מהווים צעדים חשובים של חברת נמלי ישראל להרחבת התחרותיות ומתן שירות יעיל ומצוין ליבואנים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה