בעולם

למרות החרם: הודו ייצאה לרוסיה טכנולוגיות צבאיות ב-95 מיליון ביולי

הודו הפכה לספקית מרכזית של טכנולוגיות מוגבלות לרוסיה, עם עלייה ביצוא של פריטים רגישים כמו מיקרו-שבבים. בעלות הברית, המנסות למנוע את זרימת הטכנולוגיה למכונת המלחמה של פוטין, מתקשות להתמודד
שרון בירקמן | 
הודו ורוסיה (צילום shutterstock)
הודו הפכה לספקית השנייה בגודלה של טכנולוגיות קריטיות מוגבלות לרוסיה, אחרי סין. כחמישית מהטכנולוגיה הרגישה שנכנסת למתחם הצבאי-תעשייתי של רוסיה הגיעה דרך הודו, כך מסרו גורמים אמריקאיים ואירופיים לבלומברג. הודו גם צמחה כספקית העיקרית של נפט רוסי, למרות מאמצי בעלות הברית להגביל את המכירות.
אותם גורמים הדגישו כי המערב מתקשה להפסיק את היצוא המניע את מכונת המלחמה של הנשיא ולדימיר פוטין. טורקיה ואיחוד האמירויות היו שתי נקודות מעבר משמעותיות לסחורה לתוך רוסיה וממנה, ומוקדים חדשים כמו הודו, מלזיה ותאילנד צצו ככל שארצות הברית והאיחוד האירופי הגבירו את הלחץ.

היצוא ההודי לרוסיה של פריטים מוגבלים, כמו מיקרו-שבבים, מעגלים וכלי מכונה, חצה את רף השישים מיליון דולר באפריל ובמאי — פי שניים בהשוואה לחודשים הקודמים השנה; היצוא זינק ל-95 מיליון דולר ביולי. הודו נחשבת כעת לספקית השנייה לאחר סין בלבד. משרד החוץ ההודי סירב להגיב לשאלות מטעם סוכנויות הידיעות בנושא.
שנתיים וחצי לאחר שכוחות פוטין פלשו לאוקראינה, נאסר היצוא הישיר של רוב הפריטים לשימוש משולב צבאי ואזרחי. רוסיה נאלצת לרכוש את הציוד דרך צדדים שלישיים — לעיתים מסניפים של חברות מערביות מבלי לדעת שהמוצרים האלה עלולים לשמש את רוסיה במלחמה באוקראינה, או מרשתות מתווכים.
חלקה של הודו באספקת המוצרים המוגבלים לרוסיה מציב אתגר חדש למערב, כיוון שארצות הברית והאיחוד האירופי שואפים לשתף פעולה עם ממשלתו של מודי. סנקציות מערביות הוטלו על מספר חברות הודיות, בניסיון להניע את הרשויות לפעול נגד יחסי המסחר שלהן עם רוסיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה