בעולם

סערה בקוריאה הצפונית: נערה נשפטה על האזנה למוזיקה – מה יהיה עונשה?

נערה בקוריאה הצפונית נשפטה על האזנה למוזיקה זרה: האם תיענש בעונש קשה כמו במקרים קודמים?

מערכת ice |  2
צילום Shutterstock
תמונות שפורסמו על ידי חברה החדשות הדרום קוריאנית KBS חושפת סיפור מטריד מקוראיה הצפונית, שבו נעשה צעירה שזוהתה בשם צ'וי, נשפטה בגין האזנה למוזיקה ממדינה אחרת. בסרטון הנערה מודה בהאשמות המיוחסות לה, הכוללות האזנה למוזיקה לתעמולה זרה והפצתה. לאחר הכן, קצין מוביל אותה מחוץ לאולם של בית המשפט באזיקים. בסרטון ניתן לראות גם בני נוער נוספים הממתינים להישפט על עבירות דומות.
בעבר, עונשים על צריכת תוכן זר בקוריאה הצפונית היו חמורים מאוד. למשל, בנובמבר 2021, אדם נידון למוות על הברחת פרקים מסדרת הדרמה הקוריאנית "משחק הדיונון". בחודש יוני האחרון, אדם נוסף נידון למוות על האזנה למוזיקת K-pop. המשטר של קים ג'ון-און, אשר שולט בקוריאה הצפונית מאז 2011, אוסר על צריכה תוכן זר ומטיל עונשים חמורים על מי שנתפס בעבירות אלו.
המשטר אוסר לחלוטין על אזרחי קוריאה הצפונית לצרוך תוכן חיצוני, כדי לשמור על שליטה מוחלטת בנוגע למידע המגיע לציבור. אזרחים שערקו לקוריאה הדרומית מספרים על הוצאות להורג של אנשים שצפו בתוכניות טלוויזיה זרום או האזינו למוזיקה זרה.
ארגון Flash Drives for Freedom פועל להברחת כונני USB עם תוכן זר לתוך קוריאה הצפונית. מאז הקמתו, הארגון הבריח מעל ל-136 אלף כוננים המכילים מידע על המתרחש בעולם החיצון, תוכניות דרמה ממדינות אחרות ומוזיקה, במטרה להנגיש את המידע לתושבי המדינה ולתמוך במאבקם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם אותי צריך להעניש, יש לי טעם רע במוזיקה
    רונלי הכונפה 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    14 0
    איצ'יקידנה!
    סגור
  • כמובן שצריך להעניש אותך
    אין לך טעם במוסיקה! 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    22 0
    יש לך טעם רע בהכל, כולל גם בפרצוף שבחרת להיוולד לו
    סגור