בעולם

מכה קשה לישראל: אחד הבנקים הגדולים בעולם שוקל הפסקת השקעה

נכנע ללחץ: לאחר הותקף כמה פעמים על ידי פעילים פרו-פלסטינים, בנק ברקלי הבריטי הבנק העשירי בגודלו נכנע ללחצים ובוחן מחשש את חשיפתו לישראל ולהפסיק להשתתף בהנפקת אג"ח של הממשלה | כל הפרטים
מערכת ice | 
ברקליס (צילום ויקיפדיה)
פרטים חדשים חושפים שבנק ברקליס הבריטי, הבנק העשירי בעושרו בעולם (על פי מגזין פורבס), מגבש בימים אלו תוכניות לפרוש מהנפקות אג"ח עתידיות של ממשלת ישראל, במסגרת גיבוש אסטרטגית החשיפה שלו לישראל.
על מנת להתמודד עם הגירעון ההולך וגדל בעקבות הלחימה בשתי החזיתות, בישראל נמכרו אג"ח בשווי מיליארדי דולרים. בחודש מרץ האחרון, בוצע גיוס של לא פחות מ-8 מיליארד דולר על ידי מכירת אגרות חוב.
בהמשך לכך, ברקליס הוא אחד משבעת הגופים הפיננסים הבינלאומיים עמם ישראל עובדת על מנת למכור אגרות חוב. על כן, מובן למה הידיעה, שדווחה לראשונה בפייננשל טיימס, מהווה מכה קשה לישראל. גם לפני כן, הבנק נודע בקשריו העסקיים עם ישראל, על כן על מנת להשתיק את הביקורת הרבה שמופנית כלפיו מתחילת המלחמה, הוא התכונן לוותר על תפקידו בשבועות האחרונים.
עוד נכתב בידיעה שאמש (רביעי), לאחר שורה של דיונים של בכירים בבנק, ברקליס הודיעה לגורמים רשמיים בממשל הישראלי שבכוונת הבנק להמשיך לפעול כעושה שוק ראשי לצד בנקים בינלאומיים אחרים כגון:  גולדמן זאקס, ג'יי.פי. מורגן צ'ייס ודויטשה בנק.
ברקליס אמר בעבר כי הוא סוחר במניות של החברות עבור לקוחותיו, אך אינו משקיע בהן ישירות. כמו כן, בחודש יוני, ברקליס הקפיא חסויות מתוכננות למספר פסטיבלי מוזיקה לאחר שמספר אמנים איימו להחרים את האירועים.
מתחילת המלחמה ברקליס נתון ללחץ של מפגינים פרו-פלסטינים בבריטניה שדורשים ממנו להפסיק את ההתקשרות עם ישראל בשל פעולותיה ברצועה. המחאה הגיעה לשיאה בחודש יוני כאשר כמה סניפים של הבנק ברחבי בריטניה הושחתו על ידי מפגינים פרו-פלסטינים. על כן, נראה שהלחץ הופעל עליו לבסוף עשה את שלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה