השוק

סניפי הבנקים הושחתו: המפגינים הפרו-פלסטינים גורמים לנזקים קשים

חלונות נופצו וצבע אדום רוססו על פני בניינים שבהם סניפים של ברקליס, כולל בלונדון, כדי "לדרוש מהבנק להיפטר מסחר הנשק והדלקים המאובנים של ישראל"
מערכת ice |  7
ברקליס (צילום ויקיפדיה)
כ-20 סניפים של בנק ברקליס הושחתו על ידי פעילים פרו-פלסטינים ופעילי אקלים שאמרו שהם מפגינים נגד העסקאות העסקיות של הבנק הבריטי בישראל והמימון שלו לתעשיות מזהמות, כך על פי דיווח ב-CNN.
חלונות נופצו וצבע אדום רוססו על פני בניינים, כולל בלונדון, כדי "לדרוש מהבנק להיפטר מסחר הנשק והדלקים המאובנים של ישראל", אמרה פלסטין אקשן, קבוצת מחאה פרו-פלסטינית, ביום שני בהצהרה ששיתפה עם CNN.
באדינבורו, סלעים שעליהם כתובות שמות הפלסטינים שנהרגו בעזה הושלכו דרך חלונות סניף של ברקליס (BCS), לפי ההצהרה. "התסכול מההתקדמות המוגבלת של ברקליס לקראת עצירת מימון רצח העם וההרס האקלים סייע להוליד את האגף הרדיקלי החדש הזה של האקטיביזם", אמרו ב'פלסטין אקשן'. "פעולות ממוקדות יימשכו עד שברקליס תבטל לחלוטין את המימון הזה מהמודל העסקי שלה".
מספר קבוצות פרו-פלסטיניות קראו להפגנות נגד ברקליס, בטענה שהבנק משקיע מיליארדי דולרים בחברות הקשורות לצבא של ישראל. דו"ח מאי 2024 שפורסם על ידי קמפיין הסולידריות של פלסטין, קמפיין נגד סחר בנשק ומלחמה ברצון טען שלברקליס היו אחזקות מניות ו/או סיפק הלוואות ושירותים פיננסיים ללפחות תשע חברות שידוע כי הן מייצרות נשק וטכנולוגיה צבאית. נמכר לישראל והשתמש בה בהתקפות הצבאיות שלה על פלסטינים".
דובר של ברקליס אמר ל-CNN כי היא מספקת "שירותים פיננסיים חיוניים לחברות ציבוריות בארה"ב, בריטניה ואירופה המספקות מוצרי הגנה לנאט"ו ובעלות בריתה", וציין כי ברקליס אינו משקיע ישירות בחברות אלו. "למרות שאנו תומכים בזכות להפגין, אנו מבקשים מהקמפיינים לעשות זאת באופן שמכבד את הלקוחות, עמיתינו ורכושנו".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    איזה כיף
    משה רבנו 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שישרפו את כל אירופה
    סגור
  • 4.
    סוף לאירופה
    ד. מ. 06/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המצב באירופה ילך ויחמיר, המוסלמים יעשו מעשי בזיזה, יגנבו מהסופרים, ישדדו בנקים, וכך כלכלת אירופה תלך לאבדון.... תתעוררו יאא סתומים
    סגור
  • 3.
    מוסלמים
    יורם 06/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מגיע. לבריטים. כי הם. קלטו. המון. מוסלמים. !!!!;
    סגור
  • 2.
    פרו חמאס במקום פרו פלסטין
    ט.ג 06/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אולי הגיע כבר הזמן לקרוא לילד בשמו? אלו תנועות פרו חמאס ולא פרו פלסטין, וזה ברור לחלוטין בכך שהם בוחרים במחאות אלימות ולא הפגנות פציפיסטיות
    סגור
  • גם לדעתי אלה אותו דבר כמו חמאס
    יהודי 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבריטניה מתוקנות החמאסניקים היו בכלא ומה שהם עושים זה לא באמת מפגן תמיכה בפלשתינים. זה שנאת יהודים!! בשל המצב של ישראל מול הישות הפלסטינית.. במצב של מדינה שלפחות כך נראה אינה יודעת את הגבול בין היררכיה לאנרכיה זו התוצאה. מקוה שיתחילו שם להתעורר אם התחזקות הימין ויעיפו את האנטישמיות הזו מכל המדרגות ....
    סגור
  • 1.
    איך הם יודעים או שלוחשים להם (ל"ת)
    בן ארצי 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • מפגינים
    אין 06/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנגלים ואחרים...בישלתם את הדייסה ...תוכלו אותה...לבריאות...עד יום היאלמותכם לגמרי....וכל זה למה...חלשים ופחדנים מול ברברים....
    סגור